-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Første bilder av neste treer
I dag kan vi presentere de første bilder av neste generasjon BMW 3-serie. Bilen skal ikke på markedet før i 2012, men BMW har likevel bidratt med noen detaljer.
Dimensjonene på bilen blir på nivå med forgjengerne, fra E36 via E46 til dagens E90. Det betyr relativt kompakte mål, korte overheng og ”et hjul i hvert hjørne”. Utseendet blir mer markant enn på dagens 3-serie.
Passasjerkabinen får trekk fra andre BMW-modeller, og den berømte ”Hofmeister kink” – knekken på siderutene bak, blir slik vi kjenner den fra nye 7-serie og X1.
Fronten får en relativt bred, men ikke for dominerende, nyreutforming. Den blir mindre enn på dagens 5-serie, men skal omkranses av mer markante lykter enn dagens 3-serie har.
Hekken blir også typisk BMW med L-formede lykter.
Coupé og Cabriolet vil, som i dag, skille seg ut fra sedan og stasjonsvogn med sin eget design, spesielt i front og hekk.
Den åpne utgaven vil videreføre en takkonstruksjon a la dagens med automatiske hardtop. E93 er den mest populære 3-serie cabrolet gjennom tidene.
Det skyldes ikke minst at BMW har unngått de designmessige skavankene flere konkurrenter sliter med – en langt tilbaketrukket A-stolpe som reduserer cab-følelsen samt en meget høy og skjemmende bakstuss.
Som 1-serie vil også nye 3-serie benytte en ny, fleksibel plattform. Dette setter BMW i stand til å lage flere modellvarianter, samt spare utviklingskostnader og -tid.
Neste generasjon 3-serie drar nytte av de siste nyvinninger innen Efficient Dynamics. Det vil trolig også innebære en aktiv hybridmodell som benytter en 3-sylindret ”range extender” i kombinasjon med en elektrisk motor.
Kombinert med lette, aerodynamiske felger, dekk med lav rullemotstand, aktiv aerodynamikk, solcellepaneler på taket, regenerering av bremsekraft, stopp/start samt foroppvarming av motor, vil dette gi forbruk i småbilklassen.