-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Her er nye 3-serie Touring
BMW presenterte sin nye 3-serie sedan på Paris-utstillingen sist høst, og de første bilene er på plass i Norge. Men det er modellen på disse bildene som har størst salgspotensial i Norge. Hvis bare forutsetningene legges til rette.
BMW har tatt lett på oppgaven med å kamuflere fronten på denne bilen, og det skyldes selvsagt at den deler det meste frem til B-stolpene med sedanen.
For dere som liker modellkoder kan vi fortelle at 3-serie sedan internt heter G20 mens stasjonsvognen heter G21.
Du kan lese vår prøvekjøring av nye 3-serie sedan i bladet Bil nr. 4-2019 som er på vei til våre abonnenter i disse dager.
Hovedkonkurrenter blir som vanlig Audi A4 Avant og T-modellen av Mercedes C-Klasse. For egen del tar jeg gjerne med Volvo V60 som i sin nyeste versjon fremstår mer premium enn noensinne tidligere og absolutt er en utfordrer.
Regn med at BMW beholder den separate åpningen av vinduet i bakluka som 3-serie Touring har hatt i flere generasjoner – smart når du bare skal slenge inn en handlepose eller bag.
Våre fotografer antar at bilen på bildene er en 330i med 2-liters bensinmotor, blant annet på grunn av et eksosrør på hver side.
Les mer om nye BMW 3-serie her
Ved lansering starter man jo gjerne med de større motorene, for så å lansere de mer folkelige utgavene på et noe senere tidspunkt.
BMW vil tilby et stort utvalg av bensin- og dieselmotorer, men det mange nordmenn er opptatt av er om den kommer som ladbar hybrid slik sedanen gjør. Og aller helst i kombinasjon med firehjulsdrift.
Nå vet vi at 530e sedan for første gang kommer til Europa med xDrive, og da gjør forhåpentligvis 330e det også. Og så blir det gjenstående spørsmålet – kommer også Touring-utgaven i denne kombinasjonen?
Det skal ikke være noen hindringer for dette rent teknisk siden elmotoren sitter integrert i girkassen og ikke på bakakselen. Så den avgjørende faktoren for BMW er om markedet er stort nok til å forsvare en slik modellvariant.
Vi venter i spenning.