-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nesten usminket 3-serie Touring
Det er fortsatt nesten et halvt år til du kan se denne hos BMW-forhandleren, men her er en nærmest usminket 3-serie stasjonsvogn – eller Touring på BMW-språket.
I Norge er stasjonsvogn det mest populære medlemmet av BMWs 3-serie – ifølge Opplysningrådet for Veitrafikken valgte 56 prosent av de som kjøpte en ny BMW 3-serie i 2011 denne karosseriformen.
I år vil trolig fordelingen bli annerledes, for mens nye 3-serie sedan kom på markedet i mars, må de som vil ha stasjonsvogn vente til september.
De som interesserer seg for interne modellkoder vet at denne heter F31, og disse ferske bildene tatt under banetesting avslører at den vil vokse i bredde og lengde sammenlignet med den utgående modellen, for å gi mer plass til passasjerer og bagasje.
Det er nødvendig for å hevde seg i konkurranse med erkerivalene, Audi A4 og Mercedes C-Klasse.
Familievennlig
3-serie Touring er kjent for en del praktiske løsninger – som et baksete som kan felles ned i forholdet 40/20/40, et bagasjecover som åpner seg sammen med bakluka, samt separat åpning av vinduet i bakluka. Disse finessene blir selvsagt overført til den nye modellen.
Men selv om de praktiske egenskapene er viktige, er BMW også opptatt av at 3-serie Touring skal fremstå som sporty. Derfor har den en lang akselavstand, relativt korte overheng, en dynamisk profil og fremstår som lavere og bredere enn forgjengeren.
Fronten er den samme som på 3-serie sedan med en klar nyregrill, om enn mindre prangende enn på 5-serien, og elegante lykter.
Stort utvalg
Selv om modellutvalget i startfasen blir noe begrenset, vil 3-serie Touring etter hvert tilbys med et godt utvalg av kraftige og drivstoffgjerrige bensin- og dieselmotorer med EfficientDynamics-teknologi.
BMW er et av få merker som fortsatt har bakhjulsdrift som standard, men mange velger i dag å legge til noen titusener for å få sin bil levert med firehjulsdrift – eller xDrive som det heter på BMW-språket.
Siden norsk lansering er lagt til september, får vi nok snart flere offisielle detaljer og bilder fra BMW.