-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
3000 kollisjonstester
I løpet av vel 10 år har Volvo gjennomført 3000 kollisjonstester i sitt gedigne kollisjonslaboratorium på Torslanda.

Her har man testet ikke bare Volvo-biler, men svært mange modeller fra Ford, Jaguar, Aston Martin og Land Rover.
Det var i tiden mens Volvo var en del av Ford-konsernet at man testet det meste av biler fra dette konsernet – også den norske elbilen Think.
Under et besøk i Volvos kollisjonslaboratorium i 2004, spurte undertegnede:
– Har dere kollisjonstestet Think?
– Ja, var svaret fra Volvos fagfolk.
– Og hva var resultatet?
– Ingen kommentar, var svar nummer to…
Fabrikken har stadig oppgradert laboratoriet, Det er bygd i vinkel, og den ene delen av bygningen kan dreies på luftputer (!) slik at man kan endre vinkler på kollisjoner i den grad man ønsker det.
Laboratoriet utfører alle typer kollisjonstester, også velting, påkjørsel av stolper og trær. Høyhastighetskamaeraer tar inntil 200 000 biler pr. sekund – ovenfra, fra sidene og nedenfra.
Alle krefter som utløses i en bil ved kollisjon måles nøyaktig, det samme gjelder påkjenninger på testdukker i bilene. Volvo har også gjennomført kollisjoner mellom personbiler og lastebiler.
LES VIDERE:
- Elbilen sto kollisjonstesten