-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny Peugeot, ikke for Norge
En helt ny modell fra Peugeot, som aldri kommer til Norge. Navnet har likevel betydning for oss.
Peugeot 301 markerer en ny tid for den franske bilprodusenten. Fra nå av skal nemlig ikke modellbetegnelsene endres for hver modellgenerasjon. 208 vil hete 208, 508 vil hete 508 og så videre.
Les mer om navnestandariseringen til Peugeot
Så hva er da 301?
301 er første modell i 1-serien, biler som skal være rimelige og praktiske, myntet på marked som Sør-Amerika, Øst-Europa og Kina.
Peugeot skriver om sin nye modell at den skal være «standarden i segmentet for romslighet og utholdenhet». Akkurat utholdenhet burde jo Peugeot være godt kjent med, om de bare kikker litt tilbake i sine egne historiebøker.
Hvor mange 504 som fortsatt ruller nede på det afrikanske kontinentet, er det vel ingen som har tall på. Men de er ikke få.
Så da er det vel betryggende å høre fra Peugeot at 301 har gjennomgått mange titusener av kilometer med testing på flere kontinenter.
De lover at bilen skal ha drivverk som er tilpasset dårlige kjøreforhold, doble pakninger for beskyttelse mot støv og fuktighet, kraftig luftkondisjoneringsanlegg for varme land og produksjonskvalitet som matcher 508.
Men man kan jo begynne å lure: Hvordan bygger de da egentlig de andre, langt dyrere, bilene sine?
Uansett, 301 skal klare å ta unna 506 liter bagasje, og har en lengde på 4,44 meter – akselavstanden er på voksne 2,65 meter.
Salgsstart er 1. november, og salgsmarkedene er Øst-Europa, Afrika, Midt-Østen, Sør-Amerika og Kina.
For norske Peugeot-kunder kan det jo være verdt å nevne at den neste 308 – som altså ikke blir 309, den var noe helt annet – kan få en del designelementer fra 301.