-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tekniske data
Hvor sikker?
306 hører til mellomgenerasjonen i sikkerhet. Det betyr at karosseriet er bygd for å tåle en smell, men ved lanseringen i 1993 var sikkerhetsutstyret magert. I Euro NCAP-test av front- og sidecrash (inntil 1998) oppnår Peugeot tre stjerner, det samme som Toyota Corolla og Citroën Xsara. Renault Mégane, VW Golf og Audi A3 er de eneste med fire stjerner (av maksimalt fem).
Engelske DETR holder 306 som 10-20 prosent sikrere enn gjennomsnittet i klassen.
306-utstyr i 1993: Beltestrammere og dørbjelker. Bare grunnmodellen manglet hodestøtter i baksetet. Kollisjonspute på førersiden fra 1994, på begge sider fra 1996.
Peugeot 306 1993
Motor: 1,4 liter/75 hk: 111 Nm/3400 omdr. Toppfart: 165 km/t. 0-100 km/t: 14,9 sek. Forbruk: 0,67 liter/mil.
1,6 liter/90 hk: 135 Nm/3000 omdr. Toppfart: 180 km/t. 0-100 km/t: 12,9 sek. Forbruk: 0,72 liter/mil.
Lengde/bredde/høyde: 400/169/138 cm
Akselavstand: 258 cm
Bagasjevolum: 338 liter (kombikupé).
Egenvekt: 1020-1120 kg.
Dekk: 175/70 13
Fra år til år
1993: Femdørs kombikupé. 1,4/75 hk. 1,6/90 hk. 1,8/103 hk. Diesel: 1,9/65 hk, 1,9 TD/90 hk.
1994: 2,0/121 hk. 2,0 16V/150 hk. Tredørs kombikupé, firedørs sedan, cabriolet. Airbag venstre side.
1995: Startsperre.
1996: ABS-bremser. Kollisjonspute høyre side. S16 med 163 hk og 6 gear.
1997: Ansiktsløftning. Stasjonsvogn innføres. 1,8 16V/110hk.
1998: Sidekollisjonsputer.
1999: HDI-diesel 2,0/90 hk.