-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Renault Mégane – Peugeot 307 – Opel Astra
Noen bilprodusenter er mer frivole når det gjelder design enn andre. Ellers nøkterne Renault markerer seg nå med dristig design, og vi har latt nye Mégane møte elegante 307 og nøkterne Astra.
Først publisert i BIL 12 - 2002.
Avtroppende generasjon Mégane vil neppe huskes for sin dristige design; praktiske og elegante former har preget Renaults volumselger i kompaktklassen. Bare Coupé og Cabriolet viste tendenser til litt vågal linjeføring. Så for et par år siden hadde Renault bestemt seg, nå skulle det bli andre linjer – de lanserte Avantime, en stor og luksuriøs tredørs motorveicruiser med spenstige linjer og nytenkning når det gjelder plassdisposisjon. Ikke alle mener den er elegant, men ingen er i tvil om at dette er en luksusbil, akkurat som BMW 7-serie er dette en bil med klasse, det kan ingen ta fra den. Så kan man diskutere om designen er god eller ikke til man blir blå.
Renault mener at Avantime har varmet opp publikum tilstrekkelig til at de nå kan lansere andre generasjon Mégane med samme designspråk. Det er først og fremst hekken som skiller Mégane fra alt annet i kompaktklassen, det gjør den til gjengjeld som det forslår. Du vil aldri forveksle denne hekken med noen av konkurrentene – på godt og ondt. Peugeot 307 hadde også et nytt formspråk da den ble lansert. Høy, med en nesten liggende frontrute, ga den storbilfølelse du ikke hadde opplevd i denne størrelsen biler tidligere. Plassforholdene er gode, men ikke imponerende. Bak forsetene er nemlig 307 høyst ordinær når det gjelder utnyttelse av plassen.
I motsetning til Mégane var Astra bare en pen og forutsigbar videreføring av sin forgjenger. Ikke noe nytt, bare enda en praktisk og traust kompaktklassebil. Det er ikke noe galt i det – Astra har nemlig mye å by på, blant annet bedre plass enn de to konkurrentene.Vår testbil denne måneden, en Astra 1.6 Sport, har et understell som er vesentlig mer kompetent enn vi er vant til fra den kanten.
Valget mellom de tre er slett ikke så åpenbart som forventet.
LES VIDERE:
- Renault Mégane
- Peugeot 307- Opel Astra
- Konklusjon
- Priser og tekniske data