-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kompakte outsidere
En koreansk, en italiensk og en fransk kompaktklassebil – det vil si Golf-konkurrenter – får være med oss på test denne gang. Som seg hør og bør oppførte ferskingene seg veloppdragent og pent, men resultatet ble likevel en smule overraskende.


Først publisert i Bil 2/3-2008.
Alle tre må kalles nykommere, selv om et par av dem har levd et liv tidligere. Peugeot 308 fører videre arven etter 307, en bil som endte på åttende plass på listen over de mest solgte nye bilene i 2007. Bravo er et velkjent navn, men har ikke vært å se på nybilstatistikken de senere årene. Koreaneren kom på banen sist sommer, og har en halvbror med navn Kia Ceed.
Testlaget stilte med et åpent sinn, men vi må innrømme at vi ble litt overrasket da vi oppsummerte både egne erfaringer og testprotokollens harde fakta.
LES VIDERE:
- Fiat Bravo
- Hyundai i30
- Peugeot 308
- Konklusjon- Tekniske data