-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Kompakte outsidere
En koreansk, en italiensk og en fransk kompaktklassebil – det vil si Golf-konkurrenter – får være med oss på test denne gang. Som seg hør og bør oppførte ferskingene seg veloppdragent og pent, men resultatet ble likevel en smule overraskende.


Først publisert i Bil 2/3-2008.
Alle tre må kalles nykommere, selv om et par av dem har levd et liv tidligere. Peugeot 308 fører videre arven etter 307, en bil som endte på åttende plass på listen over de mest solgte nye bilene i 2007. Bravo er et velkjent navn, men har ikke vært å se på nybilstatistikken de senere årene. Koreaneren kom på banen sist sommer, og har en halvbror med navn Kia Ceed.
Testlaget stilte med et åpent sinn, men vi må innrømme at vi ble litt overrasket da vi oppsummerte både egne erfaringer og testprotokollens harde fakta.
LES VIDERE:
- Fiat Bravo
- Hyundai i30
- Peugeot 308
- Konklusjon- Tekniske data