-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Kompakte outsidere
En koreansk, en italiensk og en fransk kompaktklassebil – det vil si Golf-konkurrenter – får være med oss på test denne gang. Som seg hør og bør oppførte ferskingene seg veloppdragent og pent, men resultatet ble likevel en smule overraskende.
Først publisert i Bil 2/3-2008.
Alle tre må kalles nykommere, selv om et par av dem har levd et liv tidligere. Peugeot 308 fører videre arven etter 307, en bil som endte på åttende plass på listen over de mest solgte nye bilene i 2007. Bravo er et velkjent navn, men har ikke vært å se på nybilstatistikken de senere årene. Koreaneren kom på banen sist sommer, og har en halvbror med navn Kia Ceed.
Testlaget stilte med et åpent sinn, men vi må innrømme at vi ble litt overrasket da vi oppsummerte både egne erfaringer og testprotokollens harde fakta.
LES VIDERE:
- Fiat Bravo
- Hyundai i30
- Peugeot 308
- Konklusjon- Tekniske data