Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5
Mazda5

Oppfrisket Mazda5

Mazda foretar et lite ansiktsløft på sin 5er for å få den i takt med det nye designspråket.

Publisert Sist oppdatert

Dette er en av våre favoritter i segmentet for kompakte flerbruksbiler. Ikke bare byr den på en mer sportslig kjøreopplevelse enn de fleste konkurrentene – den har også smarte løsninger som to skyvedører og en fleksibel innredning som er enkel å ommøblere.

Det er ikke de store grepene som er foretatt, så Mazda lar seg neppe friste til å bruke begrepet «brand new».

De forteller om tre nye lakkfarger, ny setetrim og ny pianolakk-dekor på dashbordet.

De utvendige speilhusene har fått integrerte blinklys og kan foldes sammen automatisk. Og så kommer endelig en finesse de fleste ikke-japanske produsenter har hatt i årevis – tre kjappe blink for å indikere filskift når du trykker lett på retningsviserhendelen.

For å redusere vekt har Mazda latt seg friste til å bytte ut reservehjulet med et reparasjonssett. Kjekt for å spare noen dråper drivstoff og oppnå ekstra plass i bagasjerommet, men det kan medføre problemer om du skulle være så uheldig å punktere langt fra nærmeste dekkverksted.

Nytt tilgjengelig ekstrautstyr er ryggekamera og automatisk blendbart speil, mens USB-port og opplyst hanskerom er standard.

I Norge leveres Mazda5 med to alternative motorer, en for diesel og en for bensin, begge med 115 hestekrefter. Ifølge OFV ble det registrert 192 nye Mazda5 i 2012 – et meget beskjedent antall.

Powered by Labrador CMS