-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
500 som mener alvor
Det er rart det er tyskere som gjør den vanvittigste 500-utgaven. Møt Pogeas Blå Vidunder.
Pogea Racing gjør mye morsomt de – ikke minst på hotte Alfa Romeoer som etter et besøk i selskapets atelier ved Friedrichshafen blir enda hottere.
Og siden de ikke bare jobber med motorer, men også med for eksempel opphengning, blir de hottere bilene også ofte vesentlig mer kompetente.
Nå har de tatt for seg en Abarth-utgave av Fiat 500, og jeg er sikker på at den er blitt så rampete at selv moren ikke ville vedkjenne seg barnet.
Først og fremst skyldes det motoren, selvfølgelig – så la oss begynne i den andre enden først.
Gjennomført
OZ Racing 7x17-felger som holder på Toyo Prozes dekk på 205/40/17. Samme dimensjon foran og bak: lovende – det høres ut som en balansert bil.
Nye 6-potters kalipere foran og nye, perforerte skiver både foran og bak. Men bak beholder man EsseEsse-bremsene.
KW sportsdempere og fjærer der bilen senkes med 4,5 millimeter per omdreining. Lette å justere, alle komponentene.
Karosseriet har fått mengder med styling- og aero-detaljer, mens interiøret har et skikkelig preg av effektivt arbeidsværelse samtidig som både skinn og Alcantara dekker alle mekaniske biter.
Recaro seter med airbags i sidene, LED lys inne og «Beats by Dr. Dre» inn gjennom ørene hvis du vil.
Baksetet kan du derimot se lenge etter. Dette er strictly for two. Og ut med baksetet er også et bidrag til et samlet vekttap på 71 kg.
Så kommer vi til saken: 331 hk ved 5750 og 411 Nm ved 3450. 262 km/t og 5,1 til 100.
Lommeracer kanskje, men voksne spesifikasjoner. Skikkelig ståleksos med flap-kontroll, ny girkasse med korte slag, schvær intercoler på turboen, ekstra bensinpumpe, nye injektorer, smidde stempler, nye kam-tider, høyere komp – listen er lang.
Men det beste: bilen avleveres i alle farger så lengde den er matt Monterey Blue by Koenigsegg.
Son of the Egg?