-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
James Bonds lille Fiat
Rett etter at Aston Martin fortalte om sin nye James Bond bil forteller Sky News at vi også kan vente oss et Fiat 500-race gjennom Roma i den nye filmen.
Flere detaljer fikk vi ikke, bortsett fra at det var snakk om at disse opptakene skal skje i februar og mars neste år.
Men ikke et ord, foreløpig, om vi kan vente oss en forfølgelse a la Miniene gjennom Torino i «Italian Job», heller ikke noe om hva slags Fiat 500 det skal bli.
Om det blir den gamle femhundre med 16 hester og overstyring gjennom enhver vårglatt rundkjøring, eller om det blir den nye Fiat 500 eller – som jeg håper – at det blir den aller ferskeste Abarth-utgaven.
I så fall kan vi nemlig vente oss noe det virkelig slår gnister av.
I aksjon
Abarth viste den nye 695 Biposto på Genève-utstillingen, men det er først nå den er presentert i levende live. På en racerbane i nærheten av Parma fikk den vise noe av det den er god for.
Europa skal ganske snart få se mere til den – den er nemlig (første gang noe slikt har skjedd) blitt valgt til «offisiell bil» for noe av det mest uoffisielle som finnes, Gumball 3000 arrangementet neste år.
Dette er en bil som på skikkelig vis demonstrerer gamle Carlo Abarths omskrivning av hvorfor man bygde konkurransebiler: «Win on Sunday, sell on Monday».
Fra bane til butikk
Abarths slagord var «Track on Sunday – Office on Monday» - på italiensk da. Men hans biler var svært ofte bygget slik at de var hverdagsbiler hele uken og så ildsprutende banebiler i helgen.
Denne også. Så racingrigget at det ikke er antydning av bakseter, men masse bur inni der. Og med 190 hester kan vi vel begynne å snakke om Super-Mikro.
Så vi kan jo håpe på litt Abarth-innslag i «Spectre». Men på den annen side, dersom det dreier seg om den gamle hekkmotor-500 vil «Spectre» bli en farlig konkurrent til «For Your Eyes Only». Der kjørte han en 2 CV. Gamle 500 er i stil med den.