-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Går elektrisk
Abarth søker spenning
Selv ikke friskuser som Abarth unngår det elektriske grepet, så nå er det snart klart for den første batteridrevne Abarthen.
Lanseringen av Abarth 500e ventes å finne sted i februar neste år og volumet begrenses til maksimalt 1949 eksemplarer. Tallet markerer året Carlo Abarth grunnla selskapet i Bologna.
Abarth gjør et betydelig nummer ut av akselerasjonsegenskapene til 500e, med tilnavnet Scorpionissima, som gjør den lille tassen til raskeste Abarth ever i bykjøring. Akselerasjon til 100 km/t oppgis til sju sekunder, to sekunder raskere enn Fiat 500 som Abarth-versjonen har i bunnen.
På hjemmesiden sier Abarth at «den nye Scorpion gjør energi til følelser, høyteknologi til adrenalin og bærekraft til ytelser».
For hva hadde vel Abarth vært om de ikke hadde skrudd opp effekten fra Fiats 118 hk til 155 hk. Dreiemomentet derimot er ikke økt til mer enn 235 Nm (fra Fiats 200 Nm).
Toppfarten strupes elektronisk på 155 km/t, fem km raskere enn Fiat-versjonen. Litium-ion batteripakken har ikke Abarth tuklet med så den yter fortsatt 42 kW som gir rundt 300 km rekkevidde.
Lyden derimot er helt unikt for Abarth 500e. En lydgenerator får bilen til å høres ut som en fullblods, klassisk Abarth slik entusiastene vil at Abarth skal låte.
Så er det bare å håpe at importør av Stellantis-merkene, eller i det minste en entusiastisk forhandler, tar noen eksemplarer av Abarth 500e til Norge.