-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mazda6 får firehjulsdrift
Mazda foretar en ansiktsløftning av Sekseren. Samtidig tilbyr de muligheten for firehjulsdrift.
2015-modellen av Mazda6 står sammen med nye CX-3 utstilt på LA Auto Show. Den har fått noen kosmetiske endringer, men det som er viktigere for potensielle kunder er nok at den får bedre støyisolering og økt komfort.
Motorene er de samme som tidligere, bensinmotorer på 2,0 og 2,5 liter, samt dieselmotorer på 2,2 liter. Samtlige motorer har start/stopp-system, og på noen motorer finnes også Mazdas unike regenererende bremsesystem, i-Eloop.
Det unike med Mazda-løsningen er at de benytter en kondensator i stedet for tunge batterier for å lagre strøm. Denne strømmen kan benyttes i bilens elektriske systemer, og dermed sparer man motoren for en del oppgaver - noe som resulterer i lavere drivstofforbruk.
4X4
Helt nytt er at Mazda6 stasjonsvogn med 150 hk og 175 hk dieselmotor nå blir tilgjengelig med firehjulsdrift. Systemet kan kombineres med både sekstrinns manuell og automat-girkasse.
Mazda6 stasjonsvogn med 150 hk diesel 4x4 og manuell girkasse i utstyrsversjon Vision vil koste fra ca. 380.000 kroner. En bil med 175 hk automat 4x4 med høyeste utstyrsnivå, Optimum, vil ha en pris på ca. 450.000 kroner.
Interiøret er freshet opp og Mazda6 får også den nye, frittstående 7” store fargeskjermen på instrumentpanelet og head-up. I tillegg får den Mazdas mobile oppkoblingssystem, MZD Connect.
Stillere
Mazda hevder å ha lagt stor vekt på forbedret lydisolering av karosseriet. Målinger viser at støynivået er senket med ca. 10% på veier med grovt underlag og med ca. 25% på motorveier. Et forbedret fjæringssystem med foringer bidrar til å senke støynivået.
2015-utgaven har et forbedret system for filskifte (Blind Spot Monitoring, BSM) som overvåker et større område, to filer i stedet for en.
I tillegg har bilene full LED lyspakke (hovedlys, tåkelys og fjernlys) med ny avansert adaptiv fjernlyskontroll og Rear Cross Traffic Alert (RCTA) som scanner ca. 7 m i hver retning ved ryggemanøvrering. Den har også Autobrems bakover som fungerer i lave hastigheter.
Mazda6 2015 utgaven blir tilgjengelig i Norge fra februar/mars 2015.