-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mazda 6 2.0 DE Touring: Nøysomt pakkesel
Først kom Mazda 6 med ansiktsløfting. Nå er også dieselprogrammet på plass.
Først publisert i BIL 5 - 2006.
Vi har tidligere skrevet om både den facelift Mazda 6 har gjennomgått og modellen som stasjonsvogn. Nå har vi prøvekjørt versjonen med dieselmotor, en 2,0-liter som leveres i to forskjellige effektversjoner. En med 121 hk og 320 Nm og en med 143 hk og 360 Nm. Vår bil var utstyrt med den minste motoren og sekstrinns manuell gearkasse.
Hva passer vel bedre for en prøvekjøring av en stasjonsvogn enn å fylle opp bilen med en familie på fire og bagasje for en uke på vinterfjellet. Vi lesset inn nødvendig mengde bagger og kofferter, og sørget for full dieseltank samt en stor dose tålmodighet (to små barn i baksetet, takk til den personen som fant opp bærbare DVD-spillere). E6 nordover fra Akershus er vår arena. Inn med sjettegearet, og hadde det ikke vært for to stopp underveis, hadde det ikke vært behov for å flytte gearspaken på over to timer. Motoren har maks dreiemoment ved 2000 o/min, men vi kunne slippe den helt ned til ca. 60 km/t og 1100 o/min på sjettegearet. Selv med fullastet bil dro den seg opp igjen til marsjfart uten nevneverdige problemer. Noe treg gassrespons og en del vibrasjoner fulgte med på så lave turtall, men generelt har bilen et lavt støynivå, og under normal landeveiskjøring hører vi ikke mye til verken dieselmotoren eller hjulene.
Kort om bilen:
Pris, basis: kr. 317.900,-
Pris prøvekjørt: kr. 325.500,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1998 ccm. 89 kW (121 hk) v/3500 o/min. 320 Nm v/2000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 471 x 178 x 148 cm. Akselavstand: 267,5 cm. Egenvekt m/fører: 1595 kg. Tillatt totalvekt: 2040 kg.
Dekk: 205/55 R16.
Bagasjerom: 505 liter (VDA).
Tankvolum: 64 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 10,9 sek
Toppfart: 190 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,61 l/mil
CO2-utslipp: 167 g/km