-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Konklusjon
Sjelden har det vært så vanskelig å få testlaget til å komme med sine valg, og det ble til at vi måtte begynne bakfra. Legacy var den første som falt ut. Først og fremst på grunn av den svampete fjæringen og dempingen som gir ulne kjøreegenskaper. Det burde ikke være vanskelig å gi Legacy litt strammere understell og dermed også bedre kjøreegenskaper. Dette minner for mye om amerikansk og japansk fjæring og demping og fungerer langt fra godt.
626 var den neste som ble strøket. Den falt ut på grunn av dårlig fjæringskomfort og et ubehagelig høyt støynivå. I likhet med Legacy har den også sterke sider. De fleksible seteløsningene gjør den til den mest praktiske av de tre. Er det et arbeidsredskap du jakter på, og du samtidig har moderate krav til komfort, er dette bilen.
Skal du derimot ha en bil som er morsom å kjøre, er Primera valget. Den er ikke størst, men for vårt testlag er det plass nok til normalt bruk. Har man spesielle krav, for eksempel et hundebur som er høyere enn 68 cm eller bredere enn 107 cm, får man selvsagt velge en annen bil, men få har så rigide krav når de kjøper bil. Det finnes biler i denne klassen som har bedre komfort, men i vår testtrio har den best forhold mellom komfort og kjøreegenskaper.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data