-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
Sjelden har det vært så vanskelig å få testlaget til å komme med sine valg, og det ble til at vi måtte begynne bakfra. Legacy var den første som falt ut. Først og fremst på grunn av den svampete fjæringen og dempingen som gir ulne kjøreegenskaper. Det burde ikke være vanskelig å gi Legacy litt strammere understell og dermed også bedre kjøreegenskaper. Dette minner for mye om amerikansk og japansk fjæring og demping og fungerer langt fra godt.
626 var den neste som ble strøket. Den falt ut på grunn av dårlig fjæringskomfort og et ubehagelig høyt støynivå. I likhet med Legacy har den også sterke sider. De fleksible seteløsningene gjør den til den mest praktiske av de tre. Er det et arbeidsredskap du jakter på, og du samtidig har moderate krav til komfort, er dette bilen.
Skal du derimot ha en bil som er morsom å kjøre, er Primera valget. Den er ikke størst, men for vårt testlag er det plass nok til normalt bruk. Har man spesielle krav, for eksempel et hundebur som er høyere enn 68 cm eller bredere enn 107 cm, får man selvsagt velge en annen bil, men få har så rigide krav når de kjøper bil. Det finnes biler i denne klassen som har bedre komfort, men i vår testtrio har den best forhold mellom komfort og kjøreegenskaper.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data