-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Konklusjon
Sjelden har det vært så vanskelig å få testlaget til å komme med sine valg, og det ble til at vi måtte begynne bakfra. Legacy var den første som falt ut. Først og fremst på grunn av den svampete fjæringen og dempingen som gir ulne kjøreegenskaper. Det burde ikke være vanskelig å gi Legacy litt strammere understell og dermed også bedre kjøreegenskaper. Dette minner for mye om amerikansk og japansk fjæring og demping og fungerer langt fra godt.
626 var den neste som ble strøket. Den falt ut på grunn av dårlig fjæringskomfort og et ubehagelig høyt støynivå. I likhet med Legacy har den også sterke sider. De fleksible seteløsningene gjør den til den mest praktiske av de tre. Er det et arbeidsredskap du jakter på, og du samtidig har moderate krav til komfort, er dette bilen.
Skal du derimot ha en bil som er morsom å kjøre, er Primera valget. Den er ikke størst, men for vårt testlag er det plass nok til normalt bruk. Har man spesielle krav, for eksempel et hundebur som er høyere enn 68 cm eller bredere enn 107 cm, får man selvsagt velge en annen bil, men få har så rigide krav når de kjøper bil. Det finnes biler i denne klassen som har bedre komfort, men i vår testtrio har den best forhold mellom komfort og kjøreegenskaper.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data