Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi
Saab 9-3 SportCombi

Saab-forhandlernes mest etterlengtede

Det har tatt noen år å få frem en 9-3 stasjonsvogn, men innen 2005 er omme har norske Saab-forhandlere fått innfridd sine ønsker. Den kommer imidlertid så sent på plass at den får beskjeden plass på årets registreringsstatistikk.

Publisert Sist oppdatert

Det var i Geneve Saab endelig kunne dra sløret av 9-3 SportCombi, to og tre år etter at den debuterte som henholdsvis cabriolet og sedan. Selv om den deler front med sine søsken er alt fra B-stolpen og bakover nytt – inkludert dørene, baksetene og et rommelig bagasjerom.

Stasjonsvogna skal tilbys med seks alternative bensinmotorer og to for diesel. Kraftigste alternativ blir 2,8 V6 Turbo god for 250 hk. Videre kan du velge mellom tre forskjellige 2-liters turbomotorer som byr på henholdsvis 210, 175 og 150 hester mens den som sedanen også blir tilgjengelig med en 1,8-liters innsprøytingsmotor på 122hk. Dieselalternativene er de velkjente 1,9-literne fra GM/Fiat som yter 120 eller 150 hester.

Bagasjeavdelingen rommer 419 liter med setene i normal posisjon – omtrent det samme som sedanen. Med baksetene nedslått øker volumet til 1273 liter og det er mulig å bestille bilen med nedfellbart fremre passasjersete for frakt av ekstra lange gjenstander. Saab tilbyr også smarte skilleløsninger og nett. Midtseksjonen av gulvet kan vippes opp for å gi støtte til bæreposer etc. som sikres med et nett.

De første bilene skal være salgsklare fra september og selv om prisene ikke er klare antyder Saab at den vil koste noen tusenlapper mer enn sedanen.

Powered by Labrador CMS