-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Helt dødfødt?
Skuffelsen var stor i Trollhättan da det som så ut til å nærme seg en avtale med Koenigsegg gikk i vasken. Men selv om fremtiden langt fra er sikret, går utviklingen av nye modeller sin gang.
Nå skal ikke denne saken handle om Saabs fremtid, for etter at den svenske sportsbilprodusenten kaster kortene, har andre aktører kommet på banen. Dermed er det for tidlig å spå merkets undergang.
LES: Pokertap uten motspillere
Det var nok ikke et år som dette produktutviklerne hos Saab planla. Snarere skulle dette være en tid for nye produkter og lyse fremtidsutsikter.
LES: Nettkjørt Saab 9-3X
Hittil har vi fått 9-3X i produksjon, og nye 9-5 sedan sto i all sin prakt på bilutstillingen i Frankfurt. Et snaut år etter sedanen skal planmessig 9-5 stasjonsvogn på markedet, og det er denne våre dyktige spionfotografer nå har fått los på – av alle steder i Syd-Italia.
SE: Nye Saab 9-5
Der var den del av en større Saab-kortesje med en rekke svenske teknikere og sjåfører. Og den var jo også en del av Saabs ambisiøse planer om fire nye modeller i løpet av halvannet år: 9-5 sedan og stasjonsvogn, 9-4X crossover og neste generasjon 9-3.
Prototypen av 9-5 stasjonsvogn sies å være svært nær opptil produksjonsbilen. Det er derfor synd at Saab-folket har vært så rause med kamuflasjen.
Spesielt skulle vi gjerne tatt en nærmere titt på hekken, om ikke annet, så for å sjekke ut hvor tett slektskapet er til Opel-slektningen Insignia som den deler plattform og komponenter med.
Men selv om det er familielikheter, hevder Saab at 9-5 er designet 70 prosent i Sverige og var planlagt 100 produsert der. Vi får håpe deres planer kan oppfylles.