-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
24-timersløp i gatebil
Walter Röhrl - en legende for rallyentusiaster etter to VM-titler i rally på 80-tallet, og ikke minst prestasjonene i en klassisk Audi quattro - skal kjøre 24-timersløpet på Nürburgring i en standardbil.
62-åringen har vært Porsche-ambassadør og testfører siden 1993. Han kjenner Nordsløyfa ved Nürburgring som sin egen bukselomme etter utallige runder, både i løp og testing.
Ikke en eneste ny Porsche er satt i produksjon de senere årene uten at Walter Röhrl har testet og godkjent den.
LES OM: Gutta på Ringen
I mai skal den rutinerte tyskeren delta i 24-timersløpet på Nordsløyfa, for første gang siden 1993. Og han skal kjøre en ”standardbil” – en Porsche 911 GT3 RS.
Skjønt ”standard” er en smule overdrevet – den har en norsk prislapp på kr 1.920.000 og du finner utvilsomt mer komfortable biler for et vesentlig lavere beløp.
SE: Norske priser og data for Porsche 911-varianter
Født for racing
”Fra første øyeblikk oppfattet jeg 911 GT3 RS som en ekte racerbil,” sier Röhrl. ”Ingen annen registrerbar 911 har noensinne vært så tett på en løpsbil som denne. Det er derfor jeg er keen på å bevise dette i det krevende 24-timersløpet.”
Nye Porsche 911 GT3 RS har en 3,8-liters sekser som yter 450 hk. Det tilsvarer over 118 hk per liter slagvolum. Bilen som er utviklet av Porsches racingavdeling i Weissach har en tettsteget girkasse som standard, nettopp med tanke på racing.
Standard er også dynamiske motorfester som endrer stivhet og dempeeffekt etter forholdene, og som dermed forbedrer samspillet mellom motor og karosseri når den kjøres på bane. Bilens aerodynamikk er designet med tanke på maks downforce.
SE: Flere detaljer om Porsche 911 GT3 RS
”De siste årene har Porsche racerbiler gjort det svært bra i 24-timersløpet takket være kombinasjonen av fart og pålitelighet,” sier Hartmul Kristen, sjef for Porsche Motorsport.
”Fire år på rad var det en 911 GT3 RSR som dominerte løpet. Jeg gleder med derfor til å se hvordan en gaterigget bil fra Weissach kan hevde seg mot spesialriggede racerbiler fra en rekke produsenter.”
SE: Bilder og omtale fra 24-timersløpet i 2009
Den 38. utgaven av 24-timersløpet på Nürburgring kjøres i helgen 15.-16. mai. I tillegg til å ha over 200 biler på startstreken, tiltrekker løpet seg årlig over 200.000 fargerike tilskuere som omkranser den drøye to mil lange Nordsløyfa.
Kall det gjerne verdens største bilsportsparty.