Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe

Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe

Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe

Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe

Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe

Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe

Porsche 911 Sport Classic 2009
Porsche 911 Sport Classic 2009

Porsche 911 Sport Classic 2009
Porsche 911 Sport Classic 2009

Porsche 911 Sport Classic 2009
Porsche 911 Sport Classic 2009

Porsche 911 Sport Classic 2009
Porsche 911 Sport Classic 2009

En 911 du ikke finner maken til

Nok en gang har Porsche vist hva som er mulig å få til gjennom deres Sonderwunsch-avdeling. 911 Classic Club er en gammel bil som er blitt helt ny. Og helt unik.

Publisert Sist oppdatert

Dette prosjektet er utført i samarbeid med Porsche Club of America og jobben har pågått i to og et halvt år.

Resultatet, med betegnelse 911 Classic Club Coupe, er inspirert av 997-generasjonen 911 Sport Classic lansert i 2009.

Se også: Denne bilen lagde Sonderwunsch for en Spaghetti-millionær

Det er Porsches Classic-team i Stuttgart som har stått for ombyggingen, og donorbilen er en 1998-modell 911 Carrera av 996-generasjonen som Vu Ngyen, et medlem i Porsche Club America, fant hos en forhandler i Virginia.

Bilen ble strippet helt ned til skallet og bygget opp med en miks av originale og nyutviklede komponenter. Legg for eksempel merke til «ducktailen» og de doble «bulkene» i taket.

Andre viktige komponenter som bremser, motor og transmisjon er brukte og totaloverhalt før de ble satt inn i byggverket. I stedet for standard Carrera-deler valgte teamet å benytte komponenter fra en 996 GT3, inkludert 3,6-liters boxeren med 375 hester.

For å sikre at alt fungerte som det skulle ble en testbil med tilsvarende spesifikasjoner og nye karosserielementer bygget og testet inngående ved Porsches testsenter i Weissach og på høyhastighetsbanen i Nardo. Aerodynamikken ble fintunet i vindtunnel.

Designerne valgte lakkfargen Sport Gray Metallic som en moderne tolkning av den originale lakken brukt på 997 Sport Classic, med innslag av blått til ære for den amerikanske Porsche-klubben.

996-generasjonen av 911 er ikke blant de mest populære blant kjennere.

– Nettopp derfor var vi glade for å velge denne som basis for å demonstrere alt vi hos Porsche Classic kan utrette gjennom vårt Sonderwunsch-program, sier Alexander Fabig, Porsches sjef for individualisering og klassisk.

Avdelingen som oppfyller spesialønsker for kunder med solid konto har nok å henge fingrene i. Snart skal du få nok et eksempel – med røtter i en meget populær animasjonsfilm.

Powered by Labrador CMS