-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
En 911 du ikke finner maken til
Nok en gang har Porsche vist hva som er mulig å få til gjennom deres Sonderwunsch-avdeling. 911 Classic Club er en gammel bil som er blitt helt ny. Og helt unik.
Dette prosjektet er utført i samarbeid med Porsche Club of America og jobben har pågått i to og et halvt år.
Resultatet, med betegnelse 911 Classic Club Coupe, er inspirert av 997-generasjonen 911 Sport Classic lansert i 2009.
Se også: Denne bilen lagde Sonderwunsch for en Spaghetti-millionær
Det er Porsches Classic-team i Stuttgart som har stått for ombyggingen, og donorbilen er en 1998-modell 911 Carrera av 996-generasjonen som Vu Ngyen, et medlem i Porsche Club America, fant hos en forhandler i Virginia.
Bilen ble strippet helt ned til skallet og bygget opp med en miks av originale og nyutviklede komponenter. Legg for eksempel merke til «ducktailen» og de doble «bulkene» i taket.
Andre viktige komponenter som bremser, motor og transmisjon er brukte og totaloverhalt før de ble satt inn i byggverket. I stedet for standard Carrera-deler valgte teamet å benytte komponenter fra en 996 GT3, inkludert 3,6-liters boxeren med 375 hester.
For å sikre at alt fungerte som det skulle ble en testbil med tilsvarende spesifikasjoner og nye karosserielementer bygget og testet inngående ved Porsches testsenter i Weissach og på høyhastighetsbanen i Nardo. Aerodynamikken ble fintunet i vindtunnel.
Designerne valgte lakkfargen Sport Gray Metallic som en moderne tolkning av den originale lakken brukt på 997 Sport Classic, med innslag av blått til ære for den amerikanske Porsche-klubben.
996-generasjonen av 911 er ikke blant de mest populære blant kjennere.
– Nettopp derfor var vi glade for å velge denne som basis for å demonstrere alt vi hos Porsche Classic kan utrette gjennom vårt Sonderwunsch-program, sier Alexander Fabig, Porsches sjef for individualisering og klassisk.
Avdelingen som oppfyller spesialønsker for kunder med solid konto har nok å henge fingrene i. Snart skal du få nok et eksempel – med røtter i en meget populær animasjonsfilm.