-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Toppene i 911-familien
Porsche lanserer sin nye 911 Turbo S med og uten tak. Aldri har den hatt mer krefter å rutte med.
Toppmodellen i 911-serien lanseres som Coupé og Cabriolet, begge med 3,8-liters boxer med to turboer med variabel geometri (VTG).
Motorene har en effekt på hele 650 hestekrefter, 70 mer enn i forgjengeren, og et dreiemoment på 800 Newtonmeter (en økning på 50).
Det medfører at den gjør null til hundre på 2,7 sekunder, to tideler kjappere enn før, men enda mer imponerende er at du bikker 200 i løpet av 8,9 sekunder – her er besparelsen et helt sekund. Potensiell toppfart er som tidligere 330 km/t.
Dimensjonene er økt i takt med ytelsene for økt stabilitet. Karosseriet er 45 mm bredere rundt forakselen og måler 184 cm, mens bredden over bakhjulene er 190 cm, en økning på 20 mm.
I tillegg er sporvidden økt med 42 mm foran og 10 mm bak, mens den adaptive aerodynamikken inkluderer kontrollerte flaps i fronten samtidig som en større bakvinge sørger for mer downforce.
Hjulutrustningen består av 20-tommers felger med dekkdimensjon 255/35 foran og 21-tommere med 315/30 bak.
På utstyrsfronten tilbyr Porsche sitt aktive sportschassis (PASM) som er senket med 10 mm samt sportseksos med justerbare flaps som høyner lydopplevelsen.
Takket være avansert PTM firehjulsdrift kan nå så mye som 500 Newtonmeter sendes til forhjulene når behovet melder seg.
Den pneumatisk justerbare frontspoileren og den større bakvingen sørger for inntil 15 prosent mer marktrykk. De brede bakskjermene fremhever den slanke kroppen til 911 Turbo S som i kjent stil er utstyrt med rektangulære eksosrør i sort høyglans.
Skinninteriør er standard, kombinert med detaljer i karbon og lys sølvfarge.
Norske priser for 911 Turbo starter på 2.852.900 kroner for coupéen, så du bikker trolig tre millioner uten å sette mange kryss på utstyrslisten.