-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Safari-Porsche under utvikling
Det fins tydeligvis ingen grenser for hvor mange varianter Porsche kan utvikle basert på 911. Denne kan ta deg langt ut på viddene.
I dag tilbyr Porsche sin 911 i tre karosseriformer, som Coupé, Cabriolet og Targa. Disse leveres så med ulike motoriseringer, med drift på to eller fire og som rendyrkede racerbiler du bare kan glemme å få skilter på.
Men bilen som her er avbildet tar vel kaka? Selv om Porsche ikke har bekreftet modellen offisielt, ser det nå ut som de skal realisere et konsept utviklet i 2012 med betegnelse 911 Vision Safari.
Den gang var bilen basert på 991-generasjonen – nå er det selvsagt den nye 992-generasjonen som ligger i bunnen. Forøvrig er oppskriften den samme:
Man løfter karosseriet, bredder ut skjermbuene, monterer dekk med høyere profil og kraftige mønster og legger til litt ekstra beskyttelse hist og pist.
Dette er langt fra ukjent territorium for Porsche. De lanserte sin 911 SC Safari i 1978 og bygget en trio med 911-baserte 953 rallybiler for Dakar Rally 1984 som de gikk seirende ut av.
Dette er selvsagt attraktive biler som samlere verden rundt ønsker å legge hendene på, koste hva det koste vil, noe som har fristet Porsche-spesialister til å bygge sine egne varianter basert på tilårskomne 911-er.
Du husker kanskje Singers spesialutgave som vi omtalte i våres?
Nå ser det ut som Porsche selv vi ha en del av dette attraktive markedet ved å tilby sin egen 911 Safari.
I tillegg til samlere verden rundt kan en slik modell være interessant for markeder som Kina og Russland hvor veiene kan være lite egnet for sportsbil med liten bakkeklaring når man beveger seg ut av tettbygde strøk – en av grunnene til at muskuløse crossovere er pop her.
Bilen har vært ute og testet en stund nå, så kanskje vi får mer konkret informasjon fra Porsche om hva planene går ut på neste år. Noen volumselger blir det neppe, men noen hundre eksemplarer får garantert bein å gå på.