-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Elektrisk A2
Mens vi går og venter på en ny generasjon A3, viser Audi elektriske konsepter over en lav sko i Frankfurt.
Vi har tidligere møtt den urbane cruiseren i forskjellige tapninger, og nå forteller Audi at de skal vise nok en konseptbil, A2 Concept på messa. Selvsagt med en ren elektrisk drivlinje.
A2 er jo en velkjent betegnelse for Audi, og den lille aluminiumsbilen fikk en stor tilhengerskare som har gått og ventet på en etterfølger.
A2 Concept er en kompakt bybil med en lengde på 3,80 m, en bredde på 1,69 m og en høyde på 1,49 m. Den har som forgjengeren plass til fire personer, nå i hvert sitt separate sete.
Den arver også tanken om at alle skal være såre enkelt – på A2 var det for eksempel bare verkstedet som skulle åpne panseret. Derfor hadde man påfyllingsrør på utsiden for spylervæske.
Konseptbilen har et mørktonet glasstak som endres til klart glass ved å trykke på en knapp.
Audi demonstrerer moderne lysteknologi i denne bilen. Hovedlysene er neste generasjon LED-beysning, betegnet som matrix-stråler. Intelligente baklys tilpasser lysstyrken til omgivelsene.
De bakre tåkelysene består av laserdioder og oppfattes som en stråle som viser en rød trekant i veibanen ved tåke.
Lysende striper strekker seg langs hele sidene av bilen, under vinduene. Integrerte sensorer sørger for å låse opp dørene når eieren nærmer seg med nøkkelen i lomma. Under kjøring fungerer sidelysene som markeringslys og blinklys.
Også interiøret er utstyrt med dynamisk lys, plassert i to separate buer. Dashbordet er rent og ryddig og har intuitive kontrollorganer – mange av dem styres via berøringsskjerner på innsiden av rattet.
To ekstra styringsenheter folder seg opp når bilen startes. Styreenheten består av en åpen profil med en stor 7-tommers skjerm i forkant.
A2 Concept har et flatt gulv. Senterkonsollen er montert på førersetet, og det er oppbevaringslommer under de fire separate setene.
Det er fokus på elbiler for tiden, og vi får nok se mange fremtidsvisjoner på bilutstillingen i Frankfurt som åpner medio september. Vi er selvsagt på plass med vår erfarne stab for å formidle alle inntrykk fra utstillingen.