-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audi senker utslipp og priser på A3
Audi er tilbake der de en gang var - med en ny 3-litersbil. Lavere utslipp gir mindre i statskassa, og dermed lavere utsalgspriser.
Den lette Audi A2 1,2 TDI var en pioner på utslippsfronten, og klarte å kjøre over 100 kilometer på tre liter drivstoff – derav tilnavnet trelitersbilen. Men det skulle gå mange år fra lanseringen av den gjerrige A2-utgaven til Audi kom tilbake på tilsvarende nivå med hensyn til forbruk og utslipp i en produksjonsmodell.
LES: Bladet Bil prøvekjørte A2 1,2 TDI i 2001
Nye A3 1,6TDIe innfrir imidlertid nesten. Den klarer seg med et snittforbruk på 0,38 liter diesel på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 99 g/km.
Med 105 hk akselerer bilen til 100 km/t i løpet av 11,4 sekunder og har en potensiell toppfart på 194 km/t. Bidragsytere til det lave forbruket er, i tillegg til den moderne motoren, et stopp/start-system som slår av motoren når bilen står stille og du setter den i fri.
I tillegg får du informasjon om ideelt girvalg på instrumentpanelet og bilen har felger og detaljer i eksteriøret som optimaliserer aerodynamikken.
Du får en tredørs 1,6TDIe for kr 243.000, mens du må pluss på ca 12.000 for en Sportback med fem dører.
Audi har også foretatt grep på A3 med 2,0-liters TDI-motor på 140 hk, blant annet ved å montere stopp/start, giranbefaling etc. Også her er resultatet kutt i både CO2-utslipp og priser, i følge importøren går samtlige ned med over 10.000 kroner.