-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
Audi A4 Allroad på veien
Til sommeren lanserer Audi den mest populære utgaven av A4 i ny drakt. Vi har kjørt den.
Hva slags bil er dette?
Audi A4 Allroad Quattro er en forhøyet og stylet utgave av stasjonsvognen A4 Avant. Takket være firehjulsdrift som standard er modellen meget populær i Norge, og for mange et bedre alternativ enn en SUV.
Motor / drivverk?
A4 Allroad Quattro leveres med fem dieselmotorer og ett bensinalternativ. Disse er som følger:
*Leveres fra desember, kun i kombinasjon med manuell girkasse
Hva skiller den fra andre modeller i klassen?
A4 Allroad Quattro har et karakteristisk uttrykk som skiller den fra vanlige stasjonsvogner. Sammenlignet med A4 Avant har den 34 mm ekstra bakkeklaring og egne styling-elementer.
Hvordan er den å kjøre?
Bilen kjører meget bra, og gjennom Drive Select kan man velge mellom maksimal komfort eller et mer dynamisk oppsett som påvirker styring, motor og girkasse i mer sportslig retning.
Sammenlignet med SUV-er flest har A4 Allroad vesentlig lavere tyngdepunkt, noe som gir mer sportslige egenskaper og gjør bilen mer kontrollerbar under krevende forhold på norske vinterføre.
Quattro-systemet fordeler i utgangpunktet kreftene 60:40 mellom bak- og forhjul, men vil under spesielle forhold sende mer effekt til det hjulparet som har best grep.
Audi har utviklet et nytt Quattro-system med ultra-teknikk som kan koble ut driften på bakhjulene når det ikke er behov for firehjulsdrift. Dette er foreløpig kun på plass i 2.0 TFSI men vil etter hvert også blir faset inn i 2.0 TDI-modeller med S tronic girkasse.
Hvem passer den for?
Nye A4 Allroad er en romslig familiebil med stort bagasjerom og passer derfor bra til barnefamilier og andre som er ute etter fleksibiliteten til en stasjonsvogn og / eller fremkommeligheten til en SUV.
Konkurrenter?
Audi hevder selv at bilen ikke har noen konkurrenter, men VW-konsernet har flere forhøyde stasjonsvogner med firehjulsdrift og off-road detaljer, som storebror A6 Allroad Quattro, Passat Alltrack, Golf Alltrack og Octavia Scout. I tillegg nevner vi Volvo V60 Cross Country og Subaru Outback.
Dette liker vi:
Man får følelsen av gjennomført kvalitet når man setter seg bak rattet i A4 Allroad. Den er romslig og innstillingsmuligheten for sete og ratt kan tilpasses de aller fleste lengder og kroppsformer.
Audi er blant de beste og mest intuitive når det gjelder infotainment. De aller fleste innstillinger foretas ved hjelp av MMI-rattet mellom setene og leses av på en stor skjerm øverst på dashbordet. Mange innstillinger kan også gjøres fra rattet.
Dette liker vi ikke:
Det er lett å la seg friste av en attraktiv listepris, men vær oppmerksom på at Audi-kunder flest «må ha» mye tilleggsutstyr slik at prisen gjerne øker betydelig. Dette er ikke noe spesielt Audi-fenomen, men gjelder også erkerivalene BMW og Mercedes.
Motor: | 4-syl. turbo dieselmotor, 1968 ccm |
Effekt: | 120 kW (163 hk) v/3000-4200 o/min. |
Dreiemoment: | 400 Nm v/1750-2750 o/min. |
Mål LxBxH: | 475 x 184 x 149 cm |
Akselavstand: | 281,8 cm |
Bakkeklaring: | 166 mm |
Egenvekt m/fører: | 1715 kg |
Tillatt totalvekt: | 2245 kg |
Maks hengervekt: | 2000 kg |
Bagasjerom: | 505-1510 liter (VDA) |
Aks. 0-100 km/t: | 8,3 sek. |
Toppfart: | 210 km/t |
Snittforbruk (oppgitt): | 0,49 l/mil |
CO2: | 128 g/km |
Pris: | Kr 511.600 |
Modell: | Veil. pris |
2.0 TDI 150 hk Quattro * | Kr 481.900 |
2.0 TDI 163 hk Quattro S tronic | Kr 511.600 |
2.0 TDI 190 hk Quattro S tronic | Kr 527.000 |
3.0 TDI 218 hk Quattro S tronic | Kr 585.100 |
3.0 TDI 272 hk Quattro S tronic | Kr 700.000 |
2.0 TFSI 252 hk Quattro S tronic | Kr 623.700 |