-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi A4 Allroad på veien
Til sommeren lanserer Audi den mest populære utgaven av A4 i ny drakt. Vi har kjørt den.
Hva slags bil er dette?
Audi A4 Allroad Quattro er en forhøyet og stylet utgave av stasjonsvognen A4 Avant. Takket være firehjulsdrift som standard er modellen meget populær i Norge, og for mange et bedre alternativ enn en SUV.
Motor / drivverk?
A4 Allroad Quattro leveres med fem dieselmotorer og ett bensinalternativ. Disse er som følger:
*Leveres fra desember, kun i kombinasjon med manuell girkasse
Hva skiller den fra andre modeller i klassen?
A4 Allroad Quattro har et karakteristisk uttrykk som skiller den fra vanlige stasjonsvogner. Sammenlignet med A4 Avant har den 34 mm ekstra bakkeklaring og egne styling-elementer.
Hvordan er den å kjøre?
Bilen kjører meget bra, og gjennom Drive Select kan man velge mellom maksimal komfort eller et mer dynamisk oppsett som påvirker styring, motor og girkasse i mer sportslig retning.
Sammenlignet med SUV-er flest har A4 Allroad vesentlig lavere tyngdepunkt, noe som gir mer sportslige egenskaper og gjør bilen mer kontrollerbar under krevende forhold på norske vinterføre.
Quattro-systemet fordeler i utgangpunktet kreftene 60:40 mellom bak- og forhjul, men vil under spesielle forhold sende mer effekt til det hjulparet som har best grep.
Audi har utviklet et nytt Quattro-system med ultra-teknikk som kan koble ut driften på bakhjulene når det ikke er behov for firehjulsdrift. Dette er foreløpig kun på plass i 2.0 TFSI men vil etter hvert også blir faset inn i 2.0 TDI-modeller med S tronic girkasse.
Hvem passer den for?
Nye A4 Allroad er en romslig familiebil med stort bagasjerom og passer derfor bra til barnefamilier og andre som er ute etter fleksibiliteten til en stasjonsvogn og / eller fremkommeligheten til en SUV.
Konkurrenter?
Audi hevder selv at bilen ikke har noen konkurrenter, men VW-konsernet har flere forhøyde stasjonsvogner med firehjulsdrift og off-road detaljer, som storebror A6 Allroad Quattro, Passat Alltrack, Golf Alltrack og Octavia Scout. I tillegg nevner vi Volvo V60 Cross Country og Subaru Outback.
Dette liker vi:
Man får følelsen av gjennomført kvalitet når man setter seg bak rattet i A4 Allroad. Den er romslig og innstillingsmuligheten for sete og ratt kan tilpasses de aller fleste lengder og kroppsformer.
Audi er blant de beste og mest intuitive når det gjelder infotainment. De aller fleste innstillinger foretas ved hjelp av MMI-rattet mellom setene og leses av på en stor skjerm øverst på dashbordet. Mange innstillinger kan også gjøres fra rattet.
Dette liker vi ikke:
Det er lett å la seg friste av en attraktiv listepris, men vær oppmerksom på at Audi-kunder flest «må ha» mye tilleggsutstyr slik at prisen gjerne øker betydelig. Dette er ikke noe spesielt Audi-fenomen, men gjelder også erkerivalene BMW og Mercedes.
Motor: | 4-syl. turbo dieselmotor, 1968 ccm |
Effekt: | 120 kW (163 hk) v/3000-4200 o/min. |
Dreiemoment: | 400 Nm v/1750-2750 o/min. |
Mål LxBxH: | 475 x 184 x 149 cm |
Akselavstand: | 281,8 cm |
Bakkeklaring: | 166 mm |
Egenvekt m/fører: | 1715 kg |
Tillatt totalvekt: | 2245 kg |
Maks hengervekt: | 2000 kg |
Bagasjerom: | 505-1510 liter (VDA) |
Aks. 0-100 km/t: | 8,3 sek. |
Toppfart: | 210 km/t |
Snittforbruk (oppgitt): | 0,49 l/mil |
CO2: | 128 g/km |
Pris: | Kr 511.600 |
Modell: | Veil. pris |
2.0 TDI 150 hk Quattro * | Kr 481.900 |
2.0 TDI 163 hk Quattro S tronic | Kr 511.600 |
2.0 TDI 190 hk Quattro S tronic | Kr 527.000 |
3.0 TDI 218 hk Quattro S tronic | Kr 585.100 |
3.0 TDI 272 hk Quattro S tronic | Kr 700.000 |
2.0 TFSI 252 hk Quattro S tronic | Kr 623.700 |