-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er nye A4 Avant
I Genève lanserer Audi sin nye A4 Avant. Her er de første bildene av bilen som kommer til Norge i mai.
Volumselger
Det er en svært viktig modell for Audi-salget i Norge. Av 2369 nye A4 registrert i 2007, var 1890 Avanter, i følge data fra OFV.
Her er bladet Bils førsteinntrykk av A4 sedan
Som sedanen er også stasjonsvogna blitt større enn forgjengeren. Mest dramatisk er lengdeøkningen på 12 cm som gjør at bilen måler 4,70 m. Bagasjerommet har en kapasitet på 490 liter under trekket og 1430 liter når baksetene klappes ned. Trass i volumøkning og et stivere og sikrere karosseri, er vekten på nye A4 Avant redusert med rundt ti prosent.
Forakselen er trukket ca 15 cm forover, noe som gir kortere overheng og bedre plassering av motorene i forhold til understyring. Akselavstanden er også strukket for å gi rom for et mer fleksibelt interiør.
Bensin og diesel
Ved lanseringen tilbys fem alternative motorer, to for bensin og tre for diesel. Ytelsene er spisset samtidig som forbruket er redusert og alle TDI-motorene har moderne common rail teknologi. I snitt synker forbruket med 14 prosent sammenlignet med dagens A4 Avant-modeller.
Bensinmotorene er 1,8 TFSI på 160 hk og 3,2 FSI på 265 hk – førstnevnte er nok mest aktuell for det norske avgiftssystemet.
På dieselfronten blir de to 2,0-literne mest aktuelle for Norge, den minste yter 143 hk mens den kraftigste byr på 170. Toppmodellen blant dieselutgavene er 3,0 TDI som byr på 240 hk og klarer null til hundre på 6,3 sekunder.
6-trinns manuell gearkasse er standard, men avhengig av motor kan A4 Avant leveres med sekstrinns tiptronic eller trinnløs multitronic. DSG, eller S Tronic på Audi-språk, er foreløpig ikke tilgjengelig. Quattro er standard på de største motorene og kan leveres mot pristillegg på de øvrige.
Utvalget øker
Flere motorer kommer på programmet i løpet av året. En 1,8 TFSI med 120 hk kan bli en gunstig inntrekker.
Endelige priser er foreløpig ikke kjent, men sedanen bør gi en viss indikasjon om du plusser på rundt 25.000 kroner. Dermed bør prisene starte på ca 375.000 kroner.
Informasjonssjef Paul Hegna hos Harald A. Møller regner med å tegne kontrakt på over 2000 stasjonsvogner i løpet av året. I tillegg skal det selges et antall sedaner og et antall av den utgående modellen.
– Vi får nok ikke så mange biler som vi vil ha, men bør klare å få registrert opp 1700-1800 biler av A4 Avant i løpet av året, sier Hegna til BilNorge.