-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi A4 Q DTM Edition: Anonym råtass
Med oppgradert 2.0 FSI-motor under panseret er det ingen grunn til å klage på ytelsen. Det visuelle er langt mer forsiktig, men feinschmeckerne får sitt.
Først publisert i BIL 4 - 2006.
Hvis du legger 600.000 kroner på disken og forventer at forhandleren skal trille ut en flerfarget baneracer med sikkerhetsbur, firepunktsbelter og utemmet lyd, blir du meget skuffet.
Audi A4 DTM er nok slik sett mer et jippo fra Audis side for å hente ut et lite mersalg i en nisje som fra før består av nesten samme bilen under betegnelsene S og S-line. Uansett blir ikke dette noen volumselger, for bilen produseres i et meget begrenset antall.
De eksklusive detaljene som du kan fryde deg over som DTM-eier er Recaro sportsseter med elektrisk innstilling, S-line sportschassis som er senket 20 mm sammenlignet med standardutgaven, og det er brukt karbon i spoilerkanten foran, i hekkspoileren og i enkelte innvendige dekordetaljer.
Interiøret ellers er nesten som en standard A4, selv pedalene er kledd med svart gummi – ingen aluminium her, nei. Sommeroppsettet består av 18-tommers hjul, men på vår prøvebil med piggfrie vinterdekk er det 17-tommer som gjelder. Bak bakhjulene går bakre støtfanger over i et luftuttak, en såkalt diffusor.
Frasparket sørger FSI-motoren for, her piffet opp fra 200 til 220 hk ved hjelp av finjustering på ventiler, turbo og motorstyring. På snøglatte veier var det ingen hensikt å kjøre egne akselerasjonsmålinger, men fabrikken påstår at null til hundre klokkes inn på 6,9 sekunder. Hestene drikker ikke umoralsk mye, på langkjøring klarer de seg med 0,7 liter/mil, mens de ved byjobbing trenger 1,28 liter.
Senket chassis og lavprofildekk tilsier at den sportslige kjørefølelsen er dominerende, og fjæringen og dempingen gir en utpreget fast og stiv tilbakemelding. Likevel, med 17-tommers 45-profil gummi blir kjøreturen overraskende komfortabel. Den mer ekstreme sportsfølelsen må vi vente med til sommeren.
Ekstrautstyret som er hektet på vår bil beløper seg til drøyt 54.000 kroner, og de største postene er DVD-basert navigasjonsanlegg (som alene står for 27.500 kroner), perleeffekt lakk i sprintblå farge, xenon-pluss lyspakke og cruise control.