-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Villmarken kaller
Er du ofte på tur på tøffe fjell- og skogsveier, kan du vel like gjerne gjøre det med maksimal komfort kombinert med glimrende kjøreegenskaper på vanlig vei? Vi har testet tre alternativer til SUV-trenden.


For drøyt syv år siden kjørte vi test med de den gang nye bilmodellene Audi Allroad, Subaru Outback og Volvo Cross Country. Med 2008-modellene mellom hendene, viser det seg at historien gjentar seg – våre testerfaringer og vurderinger er overraskende like nå som den gang.
Utgangspunktet er enkelt: Ta en stasjonsvogn med firehjulsdrift, øk bakkeklaringen, sett på større hjul og heng på litt røffere plast rundt hjulbuer og støtfangere. Dermed er du klar for gjørmete kjerreveier og ubrøytede vinterveier.
Vi tok testbilene med på langtur som inkluderte noen tankevekkende runder i offroadløypa på Våler-banen. Utenfor allfarvei dukket nemlig spørsmålet opp: Hva skal vi med SUV når vi har minst like god fremkommelighet og kjører mer komfortabelt i en stasjonsvogn med firehjulstrekk?
LES VIDERE:
- Audi A6 Allroad- Subaru Outback
- Volvo XC70
- Konklusjon
- Tekniske data
Først publisert i Bil 1-2008.