-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audi fornyer toppen
Den har fått skjerpet konkurranse de siste årene, så det er på høy tid at Audi lanserer neste generasjon A8 for å leve opp til slagordet Forsprang gjennom teknikk.
Dagens A8 har vært på markedet siden 2003, og selv om den fikk en ansiktsløfting i 2007, begynner modellen å trekke på årene. Skjønt fortsatt gjør en avansert spaceframe og utstrakt bruk av lette metaller den til en av de letteste bilene i klassen.
Skal Audi holde tritt med nye utgaver av BMW 7-serie, Mercedes S-Klasse, Lexus LS og den kommende Jaguar XJ, er likevel tiden moden for en omfattende revisjon.
LES: I den syvende himmel
Miljøalibi
Ikke minst gjelder dette med hensyn til drivlinjer, hvor begrep som Efficient Dynamics, Hybrid og Plugg-inn nå gjør sitt inntog for fullt, også i segmentet for de største og mest luksuriøse sedaner.
LES: Massasje og høy sigarføring
LES OGSÅ: Mercedes først med Li-ion
Med internkode D4 (dagens kalles D3) skal nye A8 lanseres våren 2010. Trolig betyr det verdenspremiere i Genève i mars med leveringsstart til de første norske kunder på forsommeren.
Kraftpakker
Det skal bli interessant å se om Audi klarer å slanke sin lettvekter ytterligere, i alle fall kan du være sikker på å få se lavere tall for CO2-utslipp, selv om motorutvalget som i dag vil spenne fra snaue tre til 4,2 liter, både for bensin- og dieselmotorene.
Sannsynligvis droppes 6,0-liters W12 motoren, men 6,0-liters TDI kan komme inn som et nytt alternativ. Noe senere vil vi nok også få en ny S8.
Selv om A8 tilbys med forhjulsdrift, er det kun utgavene med quattro som markedsføres i Norge. Det skulle bare mangle i et land med lange, snørike vintre.
SJEKK HER: Priser og data for alle nye biler
Fremmanipulert
Normalt er det ikke noe spesielt samarbeid mellom Audi og BMW, men her kan det se ut som om de har funnet frem til en felles leverandør av psykedelisk tape.
Det gjør det vanskelig å avsløre detaljer på disse bildene, men vi ser at et typisk Audi-kjennetegn som LED kjørelys er på plass. Dessuten strekker takbuen seg lenger bakover for å gi bilen et mer kupéaktig utseende.
Og heldigvis har våre dyktige illustratører manipulert frem et par illustrasjoner på nye A8. Det skulle ikke forundre oss mye om disse ligger ganske nært opptil det endelige produktet vi får se til våren.