-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vår konklusjon
På mange måter er våre to testbiler forbausende like – til å være europeer og japaner. Rommelig bagasjerom er et must for å lokke kresne stasjonsvognkunder på dette nivået – og her kan Vectra vise til solide tall for lengde og bredde. Når det gjelder funksjonalitet og smarte løsninger, har de japanske ingeniørene lykkes bedre med sine idéer.
Prisforskjellen mellom de to konkurrentene er betydelig, men forklares langt på vei gjennom ulikt utstyrsnivå – utstyr som er viktig for sikkerheten. Alt i alt faller vårt valg denne gang på Opel Vectra.
Testerne mener:
Øivind Skar (46): Både Opel Vectra og Honda Accord er etter min mening gode familiebiler med flere likhetstrekk. Likevel gir jeg Vectra en knepen seier på grunn av størst innvendig plass. I denne bilen får du med deg det meste, og den har også ESP i standardpakken. Accord scorer på flott finish, fiffige og praktiske interiørløsninger og lun kjørekomfort. At Honda ikke har prioritert ESP i en såpass påkostet bil som Accord er en gåte.
Trygve Bæra (55): Tradisjonelle løsninger til tross, Vectra får tilslaget på grunn av rommelighet og utstyrsnivå. Til tross for noe høyere pris, forsvarer Vectra påstanden mye bil for pengene. Accord scorer poeng med sin geniale bakseteløsning, men taper poengene på manglende utstyr ellers. Kollega Skar har allerede sagt det; på dette nivået bør ESP være fast følge.
LES VIDERE:
- Honda Accord
- Opel Vectra
- Priser og data