-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Alfa Romeo GT: En gave til landeveien
GT – Gran Turismo – det smaker av kjøreglede, eleganse, komfort og en dose luksus.

Alfa Romeo GT
Først publisert i BIL 10 - 2005.
Italienerne kan kunsten å lage GT-biler, det har de vist gjennom alle år. En ekte Gran Turismo skal være sportslig, med grom motorlyd og fokus på kjøreglede. Men det skal ikke være en fullblods sportsbil med spartansk interiør og minimal komfort. Kunsten er å finne den rette blandingen.
Alfa GT er basert på den samme plattform som 147 og 156, som jo begynner å bli noen år gammel. Men det merkes ikke bak rattet, Alfa GT kjennes tvert imot som en moderne konstruksjon, med god balanse og kompetent understell. De vakre linjene, som Bertone er delaktig i, gjør GT til en tidløs coupé med særpreg.
På svingete landevei kommer sjarmen ut i fullt monn – med godt veigrep, direkte styring, og man sitter godt i dype skinnseter med runde instrumentklokker foran seg. Tolitersmotoren med direkteinnsprøyting er turtallsvillig, med flott skyv fra 3500 til 6500 omdreininger. Motorlyden er nydelig som en opera-arie, men det kunne gjerne vært mer av det.
Det det kunne vært mindre av, er dekk- og veistøy. En Gran Turismo skal ha nok støydemping til at man kan føre en samtale uten å heve stemmen. I motorveihastighet eller på dårlige veier blir man nødt til å skru opp radioen.
Interiøret er innbydende, med den rette miksen av sportslighet og luksus. Baksetene er ikke rommeligere enn de må være, de gangene de brukes. Bagasjerommet er ikke stort, men bakseteryggene kan utrolig nok legges ned så man får opptil 905 liters volum. I forhold til ti år gamle GTV er GTen Kong Praktisk.
Til slutt en oppfordring: Dagens bilkjøpere synes å ha hengt seg opp i en endeløs rekke av større og større biler når de skifter ca. annethvert år. Når barna endelig flytter hjemmefra er man i 50-årene, og kjører rundt i to-tonns firehjulstrekkere med begrenset kjøreglede. Hva om man heller kvitter seg med beistet og skaffer en smekker coupé? En Alfa GT vil i så fall passe utmerket.
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive:
Pris: kr. 427.500,–
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1970 ccm. 121 kW (165 hk) v/6400 o/min. 206 Nm v/3250 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 449 x 176 x 136 cm. Akselavstand: 259 cm. Egenvekt m/fører: 1395 kg. Tillatt totalvekt 1840 kg.
Dekk: 205/55R16.
Bagasjerom: 320 liter (VDA).
Tankvolum: 63 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 8,7 sek.
Toppfart: 216 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,87 l/mil.
CO2-utslipp: 208 g/km.