-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Nye medlemmer i lystig familie
Når det er bilutstilling i Madrid er selvsagt Seat på plass. I år med nye medlemmer i den heftige FR-familien.
Fomula Racing
FR (for Formula Racing) er betegnelsen Seat bruker på sine sprekeste modeller. I november presenterte vi Altea i FR-versjon, og nå er det Leons tur til å få tilsvarende behandling. Den kommer i utgaver som tilfredsstiller ønskene både til de som foretrekker bensin og diesel som drivstoff.
Eksteriørt skiller FR-modellene seg ut med en markant front, forkrommede speilhus og blanke enderør i hekken. Eksklusive 17-tommere kan mot pristillegg oppgraderes til enda mer eksklusive 18-tommere.
Inne i bilen kan fører og forsetepassasjer synke ned i hvert sitt sportssete med FR-logoer brodert på ryggen. Logoen finnes også på det sportslige rattet og gearkula. Instrumentene har skalaer med hvit bakgrunn slik at du blir påminnet om bilens egenskaper.
Kraftpakker
Bensinutgaven har samme motor som Golf GTI, en 2,0-liters TFSI som yter 200 hk og har et maks dreiemoment på 280 Newtonmeter i området 1.800 til 5.000 omdreininger. Null til hundre kan foretas på 7,3 sekunder og potensiell toppfart er 229 km/t.
Dieselvarianten har også et slagvolum på to liter og byr på 170 hk. Kombinert med et dreiemoment på 350 Nm i området 1.800-2.500 o/min kan sprinten foretas på 8,2 sekunder, mens snittforbruket ved blandet kjøring er beskjedne 0,6 liter på mila. Potensiell toppfart er 214 km/t.
Debutant på Madrid-utstillingen blir også Altea FR i bensinutgave med den samme 200-hesters TFSI-motoren. Mer om Altea FR kan du lese i denne artikkelen.