-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Kan kjøres av 16-åringer
Citroën Ami i Caselani-look
Hva med å vekke oppsikt på shoppingturen i bittelille Citroën Ami kledd om av italienske Caselani i Type H-look?
Først litt oppklaring: Type H/HY var en enkel, svært funksjonell og rimelig varebil med særpreget design som Citroën produserte i 34 år fra 1947. Den korteste varianten målte 4,26 meter, den lengste 5,24 meter. Med ståhøyde på 1,80 meter i varerommet og plant, solid gulv kunne en hest fraktes i bilen. Nettopp det spesielle designet og den gode takhøyden har gjort H populær som gatekjøkken, ikke minst på flyplasser.
Inspirert av legendariske modeller som H og 2CV, og i samarbeid med Citroën, har italienske Caselani spesialisert seg på å endre utseendet på Citroëns varebiler ved å hente opp elementer fra merkets historie.
Og nå var turen kommet til Ami, men ikke den gamle med bakrute skrådd innover (1961 til 1978), men det moderne, det 2,41 meter korte el-knøttet Citroën satte i produksjon i 2020, og som også eksisterer i Opel- og Fiat-utgaver. Det finnes noen eksemplarer av dette mopedbilregistrerte kjøretøyet i Norge,
Her har altså Caselani-designeren David Obendorfer lekt seg med Ami og omskapt den til en kul kafe/shoppingbil. Alle løse karosseriplater byttes ut og Type H gjenkjennes umiddelbart på den karakteristiske grillen og de runde lyktene. Også Amis felger er byttet ut med gammeldagse stålfelger.
Med toppfart begrenset til 45 km/t kan Type-Ami, som er bilens navn, kjøres med mopedførerkort (kode AM 147 for 16-åringer). Batteriet holder til ca 75 km kjøring.
Den som allerede har en Ami kan kjøpe karosserisettet for 5000 euro (snaut 60.000 kroner), eller bilen komplett for 13.990 euro, drøyt 160.000 kroner. Dyrt? Ja vel, men du vekker garantert oppsikt. Se: https://en.caselani.com/