-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
DRIVE Mobility AS:
Daglig leder
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Bruktbilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Garantisaksbehandler
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Kan kjøres av 16-åringer
Citroën Ami i Caselani-look
Hva med å vekke oppsikt på shoppingturen i bittelille Citroën Ami kledd om av italienske Caselani i Type H-look?
Først litt oppklaring: Type H/HY var en enkel, svært funksjonell og rimelig varebil med særpreget design som Citroën produserte i 34 år fra 1947. Den korteste varianten målte 4,26 meter, den lengste 5,24 meter. Med ståhøyde på 1,80 meter i varerommet og plant, solid gulv kunne en hest fraktes i bilen. Nettopp det spesielle designet og den gode takhøyden har gjort H populær som gatekjøkken, ikke minst på flyplasser.
Inspirert av legendariske modeller som H og 2CV, og i samarbeid med Citroën, har italienske Caselani spesialisert seg på å endre utseendet på Citroëns varebiler ved å hente opp elementer fra merkets historie.
Og nå var turen kommet til Ami, men ikke den gamle med bakrute skrådd innover (1961 til 1978), men det moderne, det 2,41 meter korte el-knøttet Citroën satte i produksjon i 2020, og som også eksisterer i Opel- og Fiat-utgaver. Det finnes noen eksemplarer av dette mopedbilregistrerte kjøretøyet i Norge,
Her har altså Caselani-designeren David Obendorfer lekt seg med Ami og omskapt den til en kul kafe/shoppingbil. Alle løse karosseriplater byttes ut og Type H gjenkjennes umiddelbart på den karakteristiske grillen og de runde lyktene. Også Amis felger er byttet ut med gammeldagse stålfelger.
Med toppfart begrenset til 45 km/t kan Type-Ami, som er bilens navn, kjøres med mopedførerkort (kode AM 147 for 16-åringer). Batteriet holder til ca 75 km kjøring.
Den som allerede har en Ami kan kjøpe karosserisettet for 5000 euro (snaut 60.000 kroner), eller bilen komplett for 13.990 euro, drøyt 160.000 kroner. Dyrt? Ja vel, men du vekker garantert oppsikt. Se: https://en.caselani.com/