-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Konklusjon
Testens fire biler har en pris som i utgangspunktet er folkelig. Med forholdsvis rommelig plass dekker de ofte transportbehovet som eneste bil i barnefamilier. Samtidig er dette biler som i form og størrelse også er attraktive på firmabilmarkedet.
Nubira dekker dette behovet på en akseptabel måte, spesielt når lommeboka må bestemme valget. Men testen viser også at man samtidig må være innforstått med at materialvalg, finish, kjøreegenskaper og komfort er blant detaljene man må ha noe mindre forventninger til.
Opel Astra når ikke helt til topps i denne testen, selv om prisen i utgangspunktet er en lekkerbisken. Den ligger midt på treet i for mange disipliner til å kunne klatre til topps. Unødvendig mange utstyrsdetaljer er fjernet fra standardlisten for å sminke prisen.
Som forrige gang nye Skoda Octavia var med i test hos oss, i sedanutgave i Bil 2/3, når den nesten til topps – men nesten river ingen mann av hesten. Octavia er en meget rommelig bil som har fått et markert kvalitetsløft, men utgaven som denne gang var tilgjengelig fra importøren ble i overkant for dyr. Tenk deg det, en Skoda er testens desidert dyreste.
Med bakgrunn i hva vi allerede har skrevet om Ford Focus på side 37 behøver vi ikke å gi det inn med teskjeer. Testlagets enstemmige førstevalg er Ford Focus.
LES VIDERE:
- Chevrolet Nubira- Ford Focus- Opel Astra
- Skoda Octavia- Priser og tekniske data