-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vi tester 7-setere
Alle fire har Grand eller Max i navnet, så vi kan trygt kalle det stormøte da nykommeren Citroën C4 Grand Picasso utfordret Ford S-Max og de mer etablerte Mitsubishi Grandis og Renault Grand Scenic.
Først publisert i Bil 2/3-2007.
Flerbruksbiler er i skuddet, og når bilene har syv seter har storfamiliene her et komfortabelt alternativ til minibuss. Med dieselmotor har også prisen blitt noe mer spiselig fra årsskiftet. Til sammen sank nybilprisen på våre fire testbiler med 45.000 kroner da vi gikk inn i 2007.
Riktignok har den Grandis som er med i vår test bare seks seter, men også den kan leveres med syv. Bilene har mange fellestrekk: Mye plass, lavt forbruk, høy grad av sikkerhet og bedre kjøreegenskaper og komfort enn minibusser.
Kort sagt gir de mye bil for pengene – selv om ingen av testbilene kan kalles billige. Bli med oss på tur for å se om dette er noe for din familie.
LES MER:
- Citroën Picasso
- Ford S-Max- Mitsubishi Grandis
- Renault Grand Scénic- Konklusjon
- Tekniske data