-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vi tester 7-setere
Alle fire har Grand eller Max i navnet, så vi kan trygt kalle det stormøte da nykommeren Citroën C4 Grand Picasso utfordret Ford S-Max og de mer etablerte Mitsubishi Grandis og Renault Grand Scenic.

Først publisert i Bil 2/3-2007.
Flerbruksbiler er i skuddet, og når bilene har syv seter har storfamiliene her et komfortabelt alternativ til minibuss. Med dieselmotor har også prisen blitt noe mer spiselig fra årsskiftet. Til sammen sank nybilprisen på våre fire testbiler med 45.000 kroner da vi gikk inn i 2007.
Riktignok har den Grandis som er med i vår test bare seks seter, men også den kan leveres med syv. Bilene har mange fellestrekk: Mye plass, lavt forbruk, høy grad av sikkerhet og bedre kjøreegenskaper og komfort enn minibusser.
Kort sagt gir de mye bil for pengene – selv om ingen av testbilene kan kalles billige. Bli med oss på tur for å se om dette er noe for din familie.
LES MER:
- Citroën Picasso
- Ford S-Max- Mitsubishi Grandis
- Renault Grand Scénic- Konklusjon
- Tekniske data