-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kamiq er Skodas nye og lille crossover
For de mange som ladbare biler ikke er et alternativ for, velger en god del av dem en SUV fra Skoda. Derfor kan Skoda Kamiq bli en viktig bil de nærmeste årene.

Jeg er på vei til et fjelland midt i Europa for å kjøre Skodas nyeste og samtidig minste SUV nå som populære Yeti er borte. 4,24 meter lange Kamiq, som er en «forkortet» utgave av Karoq som igjen var en «forkortet» Kodiaq, er fattige to centimeter lengre enn Yeti.
Men jeg skal definitivt ikke ut i terrenget, for der har ikke Kamiq noe å gjøre. Kamiq er først og fremst en by-SUV, urban crossover som Skoda velger å kalle løsningen. Kamiq, som kun trekker på forhjulene, har det meste av teknikken felles med kombibilen Skoda Scala.
Kompakte crossover/SUV-er er bilklassen som vokser mest i Europa. Som sine større brødre bygges Kamiq på MQB-plattformen, det vil si med tverrstilt bensinmotor (95/115/150 hk) eller dieselmotor (115 hk). En CNG gassvariant lanseres noe senere. Men så vidt jeg vet foreligger det ikke planer om å elektrifisere Kamiq.
Men for å være attraktiv i disse elektrifiseringstider utstyres Skoda Kamiq svært godt, inkludert den karakteristiske Skoda-paraplyen i førerdøren og isskrapen i tanklokket.
I motsetning til i Yeti kan ikke baksetene tas ut. Til gjengjeld vil det bli mulig å legge ned ryggen på passasjersetet foran for innlasting av lange kolli.
Jeg antar det er mye du lurer på om denne Skodaen som i praksis ikke er i Norge før i 2020. Send meg gjerne spørsmål, så skal jeg forsøke å finne svar.