-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Kamiq er Skodas nye og lille crossover
For de mange som ladbare biler ikke er et alternativ for, velger en god del av dem en SUV fra Skoda. Derfor kan Skoda Kamiq bli en viktig bil de nærmeste årene.

Jeg er på vei til et fjelland midt i Europa for å kjøre Skodas nyeste og samtidig minste SUV nå som populære Yeti er borte. 4,24 meter lange Kamiq, som er en «forkortet» utgave av Karoq som igjen var en «forkortet» Kodiaq, er fattige to centimeter lengre enn Yeti.
Men jeg skal definitivt ikke ut i terrenget, for der har ikke Kamiq noe å gjøre. Kamiq er først og fremst en by-SUV, urban crossover som Skoda velger å kalle løsningen. Kamiq, som kun trekker på forhjulene, har det meste av teknikken felles med kombibilen Skoda Scala.
Kompakte crossover/SUV-er er bilklassen som vokser mest i Europa. Som sine større brødre bygges Kamiq på MQB-plattformen, det vil si med tverrstilt bensinmotor (95/115/150 hk) eller dieselmotor (115 hk). En CNG gassvariant lanseres noe senere. Men så vidt jeg vet foreligger det ikke planer om å elektrifisere Kamiq.
Men for å være attraktiv i disse elektrifiseringstider utstyres Skoda Kamiq svært godt, inkludert den karakteristiske Skoda-paraplyen i førerdøren og isskrapen i tanklokket.
I motsetning til i Yeti kan ikke baksetene tas ut. Til gjengjeld vil det bli mulig å legge ned ryggen på passasjersetet foran for innlasting av lange kolli.
Jeg antar det er mye du lurer på om denne Skodaen som i praksis ikke er i Norge før i 2020. Send meg gjerne spørsmål, så skal jeg forsøke å finne svar.