-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
1990: Citroën XM
Søsterbedriftene Citroën og Peugeot har lenge støttet seg til italienske blyantførere. Men mens Pininfarinas Peugeoter alltid har vært elegante, har ikke Bertone unnlatt et par bisarre, originale streker når han skulle linjeføre en nye Citroën. XM er vel kanskje den dristigste luksuslimousinen noensinne?

En verdig etterfølger etter dronningen Déesse og strømlinjevidunderet CX. Men der disse så ut som de var designet av kunstnere (hvilket de var) så XM mer ut som den var designet av en japansk papirbrette-kunstner. Dette er en av de bilene som har en så komplisert styling-historie at det er umulig å påstå at den ikke var det.
Prosjektet fikk GO i 1984. Da var koselige Carl Olsen, sjef for Citroën Design (i dag er han sjef for bildesign på Detroits Center for Creative Studies – en glimrende skole for kommende bildesignere). Han delte ut Y30 (prosjektnavnet) oppgaven til tre sentra. PSAs eget felles designsenter, der Art Blakeslee regjerte – han kom fra Chrysler Europa og er vel egentlig den som har oppfunnet MPVene – skulle konkurrere med Carl Olsens eget Citroën senter, og Stile Bertone, som da var under eksentrisk kunstnerisk ledelse av Marc Deschamps.
Allerede etter sommerferien 1984 ble de første utkastene vurdert, men i stedet for å eliminere noen av deltakerne ble feltet økt, for plutselig sto det en modell av Marcello Gandini der også. Han er nå svært kjent for en rekke italienske superbiler, de siste de Tomaso og Qvale for eksempel, en og annen Lamborghini og Lancia Stratos, fra den tiden han jobbet hos Bertone. Nå var han free lance, og den dag i dag vil han ikke fortelle hvordan han kom med her.
Bertones utkast vant det endelige uttaket, og allerede i oktober 1985 var designet frosset. Det var Blakeslees folk som gjorde interiøret, minst like avansert som skallet, men kanskje litt mer harmonisk. Om det var utseendet, ingeniør-arbeidet under skallet, eller selve totalkonseptet som gjorde susen, er vel vanskelig å si i dag. Det som imidlertid er litt rart er at Citroëns tredje Årets Bil utmerkelse også har blitt produsentens siste.