-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
1991: Renault Clio
Renault hadde lang tradisjon på moderne småbil. Michel Boué tegnet et utkast til den første Cinq allerede i 1967, selv om den ikke debuterte før i 1972. Før det hadde vi selvfølgelig både 4 CV, og Renault 4, men femmeren var innledningen til den moderne småbilalder hos Renault.

Da Clio var under utvikling var fremdeles Patrick Le Quement en av de virkelig talentfulle designerne hos Volkswagen, etter at han hadde jobbet mesteparten av sin karriere hos Ford. Da hadde Renault sitt tradisjonelle designsenter i Rueil, ledet av Patrick Juchet. Tre store prosjekter gikk samtidig, X54 som ble Safrane, X 56 som ble Laguna og X 57 som var Clio.
To av prosjektene gikk på skinner, men X54 gikk mot katastrofe, så Le Quement ble opprinnelig hentet for å redde den. Han kom til Renault sent i 1987, i begynnelsen av 1988 hadde han overtatt hele designavdelingen og navnet skiftet fra Renault Style til Renault Design Industrielle. I dag er hans avdeling fremdeles samlingspunkt for noen av de mest talentfulle designere i Europa og Renault er et av Europas mest designorienterte firmaer – uansett bransje.
Dette begynte altså i Clio-tiden, og burde alene være verd en belønning.
Selv synes jeg vel kanskje både de opprinnelige Femmeren, og Clio II hadde fortjent Årets bedre, men det er ikke noe særlig å krangle om. 2 millioner biler er med på å underbygge det.