-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
1996: Fiat Brava/Bravo
Den siste Fiaten i Årets Bil serien så langt. Vel, Torino tåler vel å vente et par år, inntil de har den nye Panda/Ecobasic klar selv om abstinensen kanskje blir tøff.
![1996: Fiat Brava/Bravo](https://image.bilnorge.no/1425135.webp?imageId=1425135&width=960&height=670&format=jpg)
De som kom etter, og også noen av de som kom før, fattet også markedet interesse for. Vi kan vel trygt slå fast at både den nye Vectra, Volvos nye Mitsubishi som opprinnelig het S4 – først senere kom et null etter - Ferraris F50, MGF, eller Citroën Xantia var mer spennende biler, med større impact i ettertid. Fiats Barchetta burde ha vært en verdig konkurrent, og egentlig har kanskje Hyundais Elantra vært av større betydning.
Men det kan vi ikke gjøre noe med, Bravo/a er Årets Bil-historiens første tvilling-seierherre. Visste du forresten at det fantes en spennende Bravo også – det var navnet på en Bertone-designet Lamborghini-prototype fra 1974.