-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Ariel på tur i søla
Ariel er ikke ukjent her på BilNorge.no. Både på to og fire hjul er det noe av det morsomste vi vet om. Derfor gleder vi oss veldig til den 9. januar. Da kommer det en flunkende ny ørkenversjon.
Egentlig aner vi ikke noe om den nye modellen, bortsett fra disse to renderingene som vi har hentet fra Ariels Face-side.
Men det vi jo kan si etter å ha sett disse bildene, er at dersom den «vanlige» Ariel Atom er et virkelig rør-fantom, så er den nye utgaven enda mer rør.
Her er det bygget rør over også, slik at føreren sitter i et bur – helt Baja 1000 Special, og har et skikkelig grovt reservehjul festet dekorativt bak på dette buret.
LES OGSÅ: Ariel tilbake med mc
Nomade
Nomad, skal modellen hete, og det er helt klart at den nok kan være velegnet for nomader. Nomader som tar til takke med minimalist-omgivelser. Bilen er mager og du får ikke plass til særlig mye ørken-kit heller i denne lille 800 kg lette firehjulingen.
Hjulene ser ut som ramme alvor, den skal være forsterket nedentil, den har en skikkelig fanger foran og er åpenbart beregnet på førere som vet hva de gjør, for denne har også bare drift på bakhjulene.
La oss håpe at dreiemomentavleveringen er litt mindre brutal her enn på den vanlige bilen – ellers er du ikke langt inne i Sahara før du står bom fast.
Honda-hjelp
Også folkene bak bilen er litt spent på hva som skjer. «Vi vet at den er kjapp og stabil, men den har tross alt bare tohjulsdrift. Vi ser virkelig frem til å se hvordan den gjør det i virkelige off-road situasjoner, i søle eller over fjellknauser, sammenliknet med normale 4x4-biler» sier Ariel-sjefen Simon Saunders til engelske Autocar.
Også her snakker vi mye Honda i drivlinjen. En 2,4-liters motor med rundt 200 hester og en sekstrinns manuell kasse. «Den vil bli kjapp på landeveien», sier Saunders. «Ikke så rask som en Atom, kanskje, men til gjengjeld kommer denne til å klare ting Atom aldri ville klart».