-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Drag for BMW-scooter
Du skal ha et visst behov for å vise seg frem når du tømmer kontoen og ødelegger scooteren din ved å legge på enda mere vekt – bare for å se ut som en fransk luksusbil fra 30-tallet. På to hjul!
Det er BMWs C 400 X scooter som er utsett som offer når Nmoto i Miami har bestemt seg for å bygge verdens Art Deco karosseri for denne attraktive tohjulingen.
Prisen er to ganger det scooteren kostet i utgangspunktet, og selv om karosseriet er bygget av karbonfiber, skal ingen innbille meg at dette ikke går ut over kjøre- og manøvre-egenskapene.
Men så er det vel noen som syns det er verdt innsatsen. Det er folk som bruker formuer for å få en moderne Harley til å se ut som en custom-maskin fra 30-tallet, og Royal Enfield har jobbet veldig hardt for å hente frem femtitallets caferacer-preg på sin Continental GT 650.
Hen her snakker vi tross alt hele motorsykler, ikke noe som har vært hengt på etterpå.
For her er det mye som er hengt på. Settet består av ni deler inklusive slike detaljer som å rute om eksosen og hjelperammer som holder bollekinnene på plass.
Alt skal kunne skrus rett på.
Det er verdt å legge merke til å nå har tohjulingen også fått dobbelt-nyre fronten fra personbilene.
Mye av det gamle beholdes. Plassen under setet, for eksempel – nok for to hjelmer. At også instrument-displayet beholdes er selvfølgelig praktisk, men digital-fenomenet ser litt underlig ut oppi all denne retroen.
Etter at Nmoto viste denne, har selvfølgelig sosiale media kokt. Ikke bare for eller imot, noen har faktisk sett ganske langt tilbake og kommet opp med det som åpenbart må være inspirasjonen.
Du ser den her, og det er altså en 1929 Henderson KJ (importert av J. Mølbach-Thellefsen ‘eller hadde Johan Hellum tatt over da?’ i Drammensveien 16 – i fall de har igjen noen). Den ble så vellykket som disse bildene av det restaurerte eksemplaret viser. O’Ray Courtney het den opprinnelig kunstneren.
Når det gjelder BMW-en tror jeg jeg foretrekker originalen - hva med deg?.