-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

Ny E-Klasse All Terrain:
Comeback for diesel-hybrid Mercedes
Mercedes-Benz Norge skal selge E-Klasse All Terrain fra neste år etter å ha kuttet så godt som samtlige fossil-modeller i år.
– Det er med stor glede vi introduserer nye E-Klasse All-Terrain i Norge. Med firehjulstrekk, luftfjæring og tilhengerfeste som standard, i tillegg til en imponerende elektrisk rekkevidde, er dette et solid alternativ for de som ønsker en fremtidsrettet bil, men ikke er klare for å kjøre helelektrisk helt enda, sier Thorbjørn Myrhaug, direktør i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
El-rekkevidde på opptil 100 kilometer
Modellen som introduseres i Norge er E 300 de 4MATIC All-Terrain som er en ladbar hybrid med en elektrisk rekkevidde på opptil 100 kilometer. Den kraftige drivlinjen har en systemeffekt på 313 hestekrefter og et systemdreiemoment på 700 Nm. Den elektriske motoren har en effekt på 129 hestekrefter og et dreiemoment på 440 Nm, og kraften er tilgjengelig i hastigheter opptil 140 km/t.
– E-Klasse er en modell med lange tradisjoner, og den nye utgaven kombinerer tidløs eleganse med banebrytende teknologi. Med en elektrisk rekkevidde på opptil 100 kilometer, er det mulig for de aller fleste å tilbakelegge det meste av den daglige kjøringen helt elektrisk, avslutter Thorbjørn.
Firehjulsdrift og luftfjæring
Med 4MATIC firehjulsdrift som standard og en bakkeklaring som er opptil 46 mm høyere enn standard E-Klasse, er All-Terrain ideelt utstyrt for kjøring på mer krevende underlag. Bilen har også AIRMATIC luftfjæring som standard. Dette systemet bruker sofistikert sensorteknologi og algoritmer som sikrer en jevn og behagelig kjøretur.
Med luftfjæring opprettholder bilen konstant bakkeklaring uavhengig av bilens belastning samtidig som systemet tilpasser seg til forholdene etter behov. For å redusere luftmotstanden, og dermed forbedre drivstofføkonomien under kjøring, senkes bilen automatisk med 15 millimeter når hastigheten når 120 km/t i COMFORT kjøremodus.
Unike designelementer
Utvendig er det ingen tvil om at dette er en All-Terrain, med designelementer som den unike grillen i fargen Iridium Silver, utformingen av støtfangeren foran, beskyttelsesplatene foran og bak og grå hjulbuer. Dette gir et utseende som fremhever terrengegenskapene.
Bilen har et bagasjeromsvolum på 460 liter, og legges baksetene ned er hele 1.675 liter til disposisjon. Seteryggene kan legges ned med en 40:20:40 fordeling og EASY-PACK elektrisk bakluke er standard.
Bilen forventes til Norge på nyåret og får en prislapp på like over millionen. De første kundebilene kommer til våren.
Tekniske data | Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC All-Terrain |
Systemeffekt | 313 hestekrefter |
Systemdreiemoment | 700 Nm |
Forbrenningsmotor | R4 dieselmotor |
Slagvolum | 1.993 cc |
Nominell effekt forbrenningsmotor | 197 hestekrefter |
Nominelt dreiemoment forbrenningsmotor | 440 Nm |
Nominell effekt elektrisk motor | 129 hestekrefter |
Nominelt dreiemoment elektrisk motor | 440 Nm |
Drivlinje | 4MATIC firehjulsdrift |
Kombinert drivstofforbruk | 0,6 – 0,9 l/100 km |
Kombinert CO2-utslipp | 17 - 22 g/km |
Kombinert elektrisk forbruk | 22,9 – 25,1 kWh/100 km |
Elektrisk rekkevidde | Opptil 100 km |
Akselerasjon 0-100 km/t | 6,9 s |
Toppfart | 213 km/t |
Bagasjevolum | 460 – 1.675 liter |