-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Samferdselsdepartementet:
Krav om kortbetaling på alle nye ladestasjoner fra 1. juli
Mange sliter med vanskelige løsninger og ulike apper når de skal lade elbilen på en ladestasjon. Nå er det lys i tunnelen, men fortsatt er det langt frem til målet.
– Hvis vi skal få flere til å velge elbil, må ladetilbudet langs veiene være godt utbygd, og det må være enkelt å bruke. Derfor vil det nå bli stilt krav om kortbetaling på alle nye ladepunkt som operatør bestiller etter 1. juli, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Alle partier på Stortinget, unntatt FrP, stemte for endringer i lov om infrastruktur for alternativt drivstoff på Stortinget 12. juni som ble fulgt opp i statsråd 16. juni med ikrafttredelse 1. juli 2023.
– Dette er en stor seier for Elbilforeningen og for alle elbilister. Nå blir livet som elbilist enklere og terskelen for å velge elbil lavere, sier Christina Bu, generalsekretær i Elbilforeningen.
I første omgang krav til nye ladepunkter fra og med 50 kW
– Ladetilbudet langs veiene må være enkelt å bruke hvis vi skal få flere til å kjøre elbil. I dag opplever mange lading av bilen som vanskelig. Flere aktører tilbyr lading med app eller egen brikke som bare fungerer på deres egne ladepunkt. Det kan virke unødvendig komplisert for brukerne. Derfor vil vi nå stille krav om betaling for lading av elbil skal kunne gjøres ved bruk av bankkort på alle nye ladepunkter, sier Nygård.
Kravet om kortbetaling vil i første omgang kun gjelde for nye ladestolper med effektuttak fra og med 50 kW som operatør bestiller etter 1. juli.