-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Bakhjulsdrevet Audi
Audi har laget et lite opplag av R8 med bakhjulsdrift. Nå får de første kundene sine biler.
Bilen ble vist sist høst, og er en hyllest til R8 i GT3-utførelse. Der er nemlig bakhjulsdrift det eneste som tillates, akkurat som det er i DTM og flere andre racingserier.
Utad er det jo quattro de fleste forbinder med sportslige biler fra Audi, og det er også standard i R8.
Spesialutgaven er nok primært bygget for dem som skal kose seg med bilen på bane, men den er fullt lovlig til gatebruk også.
Lamborghini gjorde jo et tilsvarende stunt med søstermodellen til R8 – Huracan LP 580-2 for et par år siden.
Audi R8 RWS (for Real Wheel System) bygges i et opplag på 999 eksemplarer, fordelt på Coupé og Spyder, som en hyllest til racerbilen med samme navn.
Det er R8-fabrikken i Böllinger Höfe som bygger de eksklusive bilene for hånd. Bilen er utvilsomt konstruert for purister som ønsker noe som ligger nært opptil GT3-utgaven.
Den midtstilte V10-motoren har 540 hestekrefter og et dreiemoment på 540 Newtonmeter. I Norge selges R10 som V10 Plus med 610 hk, men spyderen leveres med begge alternativer.
R8 V10 RWS gjør null til hundre på 3,7 sekunder (3,8 for Spyder) og har en toppfart på 320 km/t (318 for Spyder).
Sammenlignet med utgaven med firehjulsdrift er den bakhjulsdrevne 50 kg lettere (40 kg for den åpne). Vekt uten fører er henholdsvis 1590 og 1680 kilogram.
Eksteriøret friskes opp med matt sort grill og luftinntak. Øvre del av «sidebladen» på coupéen er i sort høyglans, nedre del i bilens lakkfarge.
Som racingbilen kan også spesialutgaven leveres med rød dekor som løper fra panseret og over taket og ender på motsatt side i hekken.
Innendørs sitter fører og passasjer i sportsseter i skinn og Alcantara, om man da ikke bestiller de enda mer ekstreme bøttesetene. Dashbordet har en plakett som viser tallet 1 til 999 avhengig av hvilket eksemplar man har sikret seg.
Audi R8 V10 RWS har 19-tommers sorte spesialfelger med dekk i dimensjon 245/35 foran og 295/35 bak.
Prisene starter på 140.000 euro for Coupé og €153.000 for Spyder, men trolig er de 999 eksemplarene for lengst utsolgt.