-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her kommer Yaris Cross
Toyota hadde planlagt å lansere sin nye kompakt-SUV på bilutstillingen i Genève. Slik gikk det som kjent ikke, men i dag er den presentert virtuelt. Vi gir deg de viktigste nyhetene.
Toyota kategoriserer nykommeren som en B-SUV, hvilket betyr at den er hakket mindre enn den eksisterende C-HR.
For å signalisere likheten med den populære Yaris får nykommeren betegnelse Yaris Cross, selvsagt med tilleggsbetegnelse Hybrid for modellen som skal selges i Norge.
Designmessig har Toyota tonet ned sine mest ekstreme uttrykk som nok har skremt en del kunder bort fra merket de siste årene.
De hevder bilen er designet for europeisk smak, og det er også på vårt kontinent den skal bygges, nemlig ved Toyota-anlegget i franske Valenciennes hvor også Yaris produseres.
Det legges opp til en årsproduksjon på 150.000 Yaris Cross, og sammen med Yaris skal den står for en tredel av Toyotas Europa-salg.
Den hybride drivlinjen, fjerde generasjon, består av en tresylindret 1,5-liter som i kombinasjon med elmotoren yter 116 hestekrefter.
Toyota oppgir et CO2-utslipp basert på WLTP-syklusen på under 120 g/km for biler med forhjulsdrift og under 135 g/km for utgaven med drift på alle fire. Det høres ikke direkte imponerende ut for en moderne hybrid.
Etter nylig lanserte Yaris blir Cross-utgaven andre modell ut på Toyotas moderne GA-B plattform.
Sammenlignet med Yaris har Yaris Cross samme akselavstand på 265 cm, men er strukket 24 cm i lengderetningen fordelt på 6 cm foran og 18 cm bak for å gi et mer romslig og fleksibelt interiør.
Bakkeklaringen er økt med 3 cm og høyde og bredde med henholdsvis 9 og 2 centimeter.
De fysiske målene er dermed 418 x 176,5 x 156 cm (LxBxH).
Selv om bilen i dag er presentert kommer den ikke på markedet før i 2021.