-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Første bilder av ny generasjon EQC
Her er de første bildene av en splitter ny Mercedes crossover som skal på markedet om et par år.
Mercedes har planlagt lanseringen av en rekke nye elbiler i årene fremover. Riktignok hadde de relativt tidlig en elektrisk B-Klasse på markedet, men den var så Tesla-infisert at den ble for dyr å opprettholde produksjonen av.
I år har de for fullt startet salget av sin første el-SUV gjennom EQC, men selv om den har en viss suksess i elbillandet Norge, må den regnes som en flopp internasjonalt.
Hos oss er det ifølge OFV registrert 1.165 hittil i år, et brukbart antall, men beskjedent om vi sammenligner med 6.011 e-tron. Også i andre markeder er salget beskjedent, mye takket være kort rekkevidde sammenlignet med mange av konkurrentene.
Ulempen for EQC er at den er bygget på en gammel plattform, Eva I, som opprinnelig ble utviklet for fossile modeller som GLC og dermed har begrenset plass til batterier.
Fremtidige elbiler fra Mercedes skal bygges på en dedikert plattform med betegnelse Eva II, og vi vet at flere modeller skal lanseres de nærmeste årene, kompakte SUV-er som EQA og EQB, samt luksuriøse EQS som blir en elektrisk S-Klasse.
Modellen vi her bringer de første bilder av skal i løpet av et par år erstatte EQC og trolig ta over betegnelsen, og siden den er basert på den nye Eva II plattformen vil den by på helt andre muligheter med hensyn til plass og batterikapasitet.
Den beskrives av insidere som en praktisk crossover med ambisjoner og å innta rollen som en moderne stasjonsvogn med god innvendig plass.
Modellen får sin egen design som skiller seg fra øvrige Mercedes-modeller og har lite til felles med dagens EQC. Selvsagt får den en EQ front, den er kommet for å bli, men ellers er det meste forandret, og den blir lavere, lengre og vesentlig mer rommelig enn dagens modell.
Med hensyn til drivlinjer forventer vi mulighet for to- og firehjulsdrift, og den nye plattformen gir mulighet for større batteripakker og vesentlig mer rekkevidde enn dagens EQC.
Denne modellen ligger et stykke ut i køen og kommer neppe på markedet før tidligst i 2022. I mellomtiden må du greie deg med EQC eller en av de mange andre elbilene som kommer på markedet i løpet av høsten og neste år.