-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hyundai ser seg tilbake
Nå har også Hyundai hevet seg på restomod-bølgen. De gjør det med virkelig stil, og gjenoppliver den gamle Pony.
Hyundai har jo for lengst sagt at deres første selvstendige konstruksjon – Italdesign-designede Pony – har inspirert dem da de tegnet Ioniq 5.
Det er ett eksempel på hvor langt fremme Giorgetto Giuguaro var da han gjorde den jobben. Bilen hadde forresten premiere på Torino-utstillingen i 1974.
Men det siste grepet fra Hyundai er enda et bevis på hvor moderne Pony egentlig var.
Her har de nemlig tatt en førstegenerasjons bil, plukket den fra hverandre, renset opp i noen detaljer og satt den sammen igjen med smarte pixel-lys foran og bak, lagt på video-speil langt foran på forskjermene, utstyrt den med en skimrende metallic grå lakk – og denne femti år gamle formen ville plutselig kunne blitt den kuleste bilen i gata.
At de også har bygget inn en elektrisk drivlinje og bygget et helt nytt interiør med stemmestyring og berøringsskjermer, og der gammeldagse Nixie-rør erstatter enkelte instrumenter, er en helt annen sak. Akkurat her er det det eksteriøre som er det mest spennende.
På tross av at det er selskapets sjefdesigner på interiør, Hak Soo Ha, som har stått for det hele.
Det sies at prosjektet egentlig kom fra ingenting, ren hobbyvirksomhet.
Men nå er det i hvert fall blitt offisielt nok. Det har fått eget navn, Heritage Series Pony, og er blitt sentrum i en ‘Reflections in Motion’-utstilling som nettopp er åpnet i selskapets flunkende nye MotorStudio i Busan.