Suzuki SX4 S-Cross: Ujålete SUV i ny innpakning - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
9 bilder i galleri
Ujålete SUV i ny innpakning
Suzuki lanserer nå en ny generasjon av sin populære S-Cross, en praktisk og ujålete familie-SUV.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2021).

Twitter RSS
bsgif

S-Cross ble første gang lansert i 2013 og fikk et ansiktsløft tre år senere. Nå lanseres andre generasjon som er bedre enn forgjengeren på de fleste områder.

Suzuki oppgir ingen mål, så vi får anta at den størrelsesmessig er på nivå med forgjengeren.

Det er også sparsomt med tekniske data, så vi forventer at motoren er den samme som benyttes i dagens S-Cross med et 48 V mildhybrid-system som byr på 130 hk og maks dreiemoment på 235 Nm.

Mens dagens hybridutgave kun leveres med manuell girkasse, kan kundene velge mellom manuell og automat på nykommeren.

Firehjulsdrift er en selvfølge, som i alle norske Suzuki-modeller. Systemet har programmer tilpasset ulike kjøreforhold – auto, sport, snow og lock.

Bilen er noe hevet for å fremheve SUV-følelsen. Den sorte grillen omkranses av lykter med LED-teknikk.

Interiøret er nytt med gode seter og justeringsmuligheter og har ifølge importøren «god plass til fem personer».

Øverst på dashbordet sitter en 9-tommers HD-skjerm hvor de fleste funksjoner styres ved berøring eller stemmestyring – som 360-graders kamera med parkeringsassistent, navigasjon, handsfree og kjøretøyinformasjon.

Systemet er kompatibelt med Apple CarPlay og Android Auto.

Blant øvrig utstyr inngår to-sone klimaanlegg, setevarme, DAB+, Hill Control, og 17-tommers aluminiumsfelger. Bagasjerommet har en kapasitet på 440 liter som er identisk med forgjengeren.

På sikkerhetsfronten fremhever Suzuki blant annet skiltgjenkjenning, blindsonevarsling, filskiftassistent, adaptive cruis-kontroll med stopp/kjør-funksjon, automatisk nødbrems og varsel om kryssende trafikk ved rygging.

– Dette er en robust SUV som passer utmerket til familier som ønsker god plass, mye utstyr og fleksible løsninger. Vi får et stort antall biler allerede før nyttår, så det vil være god tilgang på biler for rask levering, sier Lars Havre, salgssjef i Suzuki Norge.

Han legger til at de første bilene allerede er ankommet Norge, og at det er mulig å skaffe seg denne allerede før nyttår.

Biler med manuell girkasse har en introduksjonspris på 389.900 kroner inkludert SafeTech-pakke (verdsatt til kr 87.000 av importør) og manuell girkasse. Ønsker du automat er tillegget kr 20.000.

Importøren presiserer at prisene gjelder for 2021 siden avgiftsnivået for 2022 foreløpig ikke er avklart i påvente av hva som vedtas i statsbudsjettet.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse


Bilbransjens stillingsmarked - rett til målgruppen

Se flere stillingsannonser her
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: