-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lang luksus fra Bentley
Bentley lanserer nå Bentayga EWB med strukket akselavstand for dem som ønsker maksimal komfort og romslighet.
Bilen har fått strukket akselavstanden med 18 centimeter og blir dermed blant de mest romslige i luksussegmentet. De hevder selv at her finner du den beste baksetekomfort på denne siden av Mulsanne.
Bentley entret SUV-markedet i 2015, men det var først da den ladbare hybriden ble lansert at salget tok av i Norge. Selvsagt hjalp det også å få en offisiell norsk importør på plass.
Ifølge OFV er det de siste to årene registrert 39 nye Bentley på norske skilter, hvorav Bentayga utgjør 29. Alle unntatt tre er den ladbare hybriden.
Bentayga er Bentleys bestselger også internasjonalt, og de forventer at nykommeren med lang akselavstand vil står for 45 prosent av alt Bentayga-salg fremover.
Mens bilens totale lengde er strukket med 180 mm til en total lengde på 5322 millimeter er akselavstanden økt tilsvarende – fra 2995 mm til 3175 mm. Hele den ekstra lengden er lagt inn i baksetet og dørene.
Du skjønner de snakker komfort når baksetene er døpt Airline Seat og har 22-veis elektrisk justering.
I Relax-modus tiltes seteryggene 40 grader, mens fremre passasjersete kjøres frem og en elegang, skinnkledd fothviler kommer ut fra seteryggen.
Et automatisk klimasystem avleser passasjerens temperatur og fuktighet og bestemmer seg så for om det skal varmes eller ventileres, eller begge deler samtidig.
Kundene kan velge mellom tre alternative seteløsninger hvor 4+1 er standard. Her kan de ytre baksetene justeres individuelt og ryggen er utstyrt med skiluke. Som alternativ kan man velge fem seter med nedfellbare rygger, eller fire separate seter.
En standard Bentayga kan leveres med syv seter, men kundene har sagt til Bentley at de heller vil ha mer plass og økt komfort enn muligheten for to ekstra seter som så å si aldri benyttes.
Bentayga EWB leveres i kombinasjon med 4,0-liters V8 som er god for 550 hestekrefter og maks dreiemoment på 770 newtonmeter – nok til en akstid på 4,6 sekunder og potensiell toppfart på 290 km/t.
Direktør Christian Gottschalk i Bentley Oslo antyder en norsk pris på 3.450.000 kroner og åpner for bestilling i juni. De første kundebilene kommer rundt årsskiftet 22/23.