-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Defender i XXL-utgave
I dag får du Land Rover Defender i kort og lang utførelse (90 og 110), men nå lanseres Defender 130 med inntil 8 sitteplasser – alternativt med et hav av bagasjeplass.
Den bakre regionen er hele 340 mm lengre enn på en Defender 110, og Land Rover lokker med god plass til åtte voksne, eller fem pluss et gedigent bagasjerom.
Les vår prøvekjøring av Defender
Nykommeren er ekstra luksuriøs og byr blant annet på panorama soltak med en separat seksjon over tredje seterad, samt sorte takrails som standard.
Defender 130 tilbys også med eksklusivt utstyr, som Sedona Red lakk og Extended Bright Pack med detaljer i matt sølvfarge samt forkrommede skliplater i begge ender.
Innendørs er bilen utstyrt med en 11,4-tommers infotainment-skjerm som tidligere har vært eksklusiv for V8-utgavene av 90 og 110. Systemet har en What3words navigasjonsapp som deler inn jorden i ruter på 3x3 meter så du enkelt finner din eksakte posisjon.
Bilen er inndelt i seksjoner med to forseter, pluss tre i midten og tre i bakre seksjon. Setehøyden er progressiv slik at hver rad er høyere enn den foran for å gi godt utsyn.
Selv med alle setene i bruk har bagasjerommet en kapasitet på 389 liter – omtrent som i en Golf. Dette øker til henholdsvis 1232 og 2291 liter etter hvert som tredje og andre seterad legges ned.
Velger du Defender 130 i 5-dørsversjon får du hele 1329 liter til disposisjon bak setene. Dette øker til 2516 liter med nedlagte bakseter.
Uansett hvilken versjon du velger felles setene i andre seterad ned i forholdet 40:20:40. Det samme gjelder tredje seterad i 8-seteren.
5-seteren har en lastekapasitet på 800 kg mens 8-seteren laster 50 kg mindre. Begge kan trekke tilhenger på inntil tre tonn.
I første omgang leveres Defender 130 med to bensinmotor og én dieselvariant, men det tar neppe lang tid før den også tilbys som ladbar hybrid – den mest aktuelle motoriseringen for Norge.
Dessuten vil den helt sikkert tilbys som varebil innen den norske lanseringen finner sted mot slutten av året. Av 63 nye Defendere registrert på norske skilter hittil i år, utgjør ifølge OFV varebilene 47 stykker mens det kun er 16 som har valgt personbil.