-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Airfix-Aston – på veggen
Husker du de gamle Airfix-byggesettene? Nå kan du få et slikt for Aston Martin DBR1 – i full størrelse.
Vi har tidligere fortalt deg om engelske Evanta, som bygger ganske fantastiske replicaer av formidable historiske Aston Martiner.
LES: Zagato-drømmen lever
Nå har de gjort noe ganske morsomt. De har kombinert barndommens modellbygge-drømmer med det de driver med i dag, og har fremstilt noe som ser ut som et Airfix-byggesett for en sportsracer, av den typen Aston kjørte med i 1959.
Det litt overraskende er at byggesettet er i skala 1 : 1!
Ant Anstead, Evanta-sjefen, og hans folk bygger skikkelige DBR1-kopier for ramme alvor, så akkurat her er de på trygg grunn, når de overfører den til – hva skal vi kalle det? – en kunstnerisk vegg-installasjon.
Anstead minner oss om originalens historie: Aston Martin satset stort på Sportsvogn-VM i 1959. Det gikk skikkelig dårlig ved de to første løpene, men så kom Le Mans, og DBR1 kom på første- og andreplassen.
Vinnerbilen ble kjørt av Roy Salvadori og Carroll Shelby – begge disse heltene døde i år. «Så dette», sier han, «som må være alle gutters drøm: et sannstørrelse modellbyggesett, lagde vi for å hedre disse to».
Alt er der, bortsett fra drivlinje. Et nydelig karosseri i den riktige Aston Martin grønnfargen og med dekorasjonene fra Le Mans, komplett med plexiruter og lykter.
Hjulene er 16-tommers AM-eikefelger med racinggummi fra Dunlop, og det 15-tommers Mota Lita rattet er også korrekt.
Setene er trukket med det helt riktige, vevde stoffet. Dashbordet er matt svart med de riktige Smiths-klokkene, og girspaken og toppen er frest ut av et aluminiumstykke.
Det hele montert på et sateng-grått grid-system – hadde du ikke ant noe om størrelsen, hadde det sett ut som om du bare kunne vri ut bitene av rammen og sette sammen din egen modell.
Men det hele måler altså 6,35 x 3,3 meter, kan splittes i to så ikke transporten blir et alt for stort problem. Dette skal snart auksjoneres bort.
Det er på Bonhams-auksjonen på Goodwood i midten av september man regner med at dette originale produktet vil finne sin nye eier.
Auksjonshuset regner med at hammeren vil falle på et sted mellom 20.000 og 25.000 pund. Han med det høyeste budet får forresten også med seg en kopi av seierspokalen fra Le Mans det året, og en lue som både Shelby og Salvadori har signert.
Og Evanta sier de ikke skal lage noen flere slike, slik at dette blir et unikt verk.